مانع‌تراشی مدرسه انگلیسی برای اقامه نماز دانش‌آموزان
کد خبر: 4035096
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

مانع‌تراشی مدرسه انگلیسی برای اقامه نماز دانش‌آموزان

روزنامه «دیلی میل» از اقدام یک مدرسه در لندن در اجبار دانش‌آموزان مسلمان برای قطع نماز در محوطه مدرسه خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، روزنامه دیلی میل نوشت: خانواده یک دانش‌آموز مسلمان در لندن به دنبال اینکه از اقامه نماز این دانش‌آموز در محوطه مدرسه جلوگیری شده و او مجبور به قطع نماز خود شده است، شکایت رسمی خود را ارائه داده و تصمیم به انتقال فرزندشان از این مدرسه گرفته‌اند.
 
«طاهر طراونه» دانش‌آموز 12 ساله ساکن لندن، به همراه دوستان خود در حال اقامه نماز در زمین ورزش مدرسه بود که عضو هیئت آموزش مدرسه او را مجبور به قطع نماز کرد.
 
خانواده این دانش‌آموز گفته‌اند که وی به دلیل این اتفاق احساس وحشت می‌کند و به همین دلیل تصمیم دارند پس از ارائه شکایت رسمی او را از این مدرسه منتقل کنند.
 
با وجود فرار دانش‌آموزان از زمین ورزش مدرسه، اما طاهر به نماز خود ادامه داد و نمازش را قطع نکرد. به دنبال این اقدام، عضو هیئت آموزشی مدرسه او را از کمر بلند کرده و لباسش را که به عنوان سجاده نماز از آن استفاده کرده بود، از زیر او کشید.
 
به دنبال این رخداد، مسئولان مدرسه، طاهر را عصر آن روز به خانه فرستاده و او را مجبور کردند که بیانیه‌ای را امضا کند که در آن اتفاقات واقعی این ماجرا درج نشده بود.
 
محمد، پدر طاهر می‌گوید که این مسئول مدرسه نباید فرزند او را در مدرسه‌ای که در سپتامبر 2021 افتتاح شده، دچار تشویش کند. طاهر نیز گفته است که به دلیل اینکه نمازخانه مدرسه به جهت اردوی مدرسه بسته شده بود و دانش‌آموزان و سایر دوستان او از اقامه نماز در کتابخانه خودداری کردند، او به همراه دوستان خود مجبور شدند در خارج از محیط مدرسه نماز خود را اقامه کنند.
 
مادر این دانش‌آموز نیز می‌گوید: ما تلاش می‌کنیم کودکان را با اعتقادات مشخصی تربیت کنیم لذا هیچ یک از اعضای آموزش مدرسه حق ندارد که این تربیت را به چالش بکشد.
 
خانواده این دانش‌آموز اعلام کردند که علاوه بر شکایت رسمی از مدرسه؛ یک شکایت دیگر نیز به شورای منطقه ایلینگ لندن ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha