گروه معارف اسلامی دانشگاه‌ها، جایگاه پاسخ‌ به تضاد اندیشه‌ها است
کد خبر: 4035301
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

گروه معارف اسلامی دانشگاه‌ها، جایگاه پاسخ‌ به تضاد اندیشه‌ها است

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در آیین رونمایی از 25 عنوان کتاب از گروه معارف اسلامی این دانشگاه گفت: اندیشیدن همواره موجب پویایی و بیان پرسش‌هایی می‌شود که ممکن است منجر به تضارب آرا و تضاد اندیشه‌ها نیز شود و گروه معارف اسلامی جایگاهی برای پاسخ‌گویی به این تضادها است.

گروه معارف اسلامی، جایگاهی برای پاسخ‌گویی به این تضادها است.به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب گروه معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن در این دانشگاه برگزار شد.

علی‌محمد آخوندعلی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در این آیین بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی گروه‌های معارف اسلامی به‌منظور پاسخ‌گویی به پرسش و مسائل فرهنگی، فلسفی و دینی جامعه دانشگاهیان تشکیل شد و این گروه‌ها به محلی برای بیان نظرات و ارائه‌ نظرات تفکرات مختلف و ترویج اندیشه اسلامی تبدیل شد.

وی، افزود: اندیشیدن همواره موجب پویایی و بیان پرسش‌هایی می‌شود که ممکن است منجر به تضارب آرا و تضاد اندیشه‌ها نیز شود و گروه معارف اسلامی جایگاهی برای پاسخ‌گویی به این تضادها است.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: در فضای حقیقی و مجازی با پرسش‌های بسیاری از سوی جامعه‌ دانشگاهی مواجه هستیم که لازم است برای هرکدام از آن‌ها پاسخی اندیشیده شود و مسئولیت دانشگاهیان به ویژه همکاران گروه معارف اسلامی اهتمام و تلاش برای روشنگری و پاسخ به پرسش‌های فکری، فلسفی و عقیدتی است.

آخوندعلی با ابراز خرسندی از انتشار ۲۵ عنوان کتاب در گروه معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: استادان این گروه به دلیل ماهیت درس با همه‌ دانشجویان در دانشکده‌های مختلف مواجه هستند؛ بنابراین با مسائل زیادی هم در میان دانشجویان روبه رو می‌شوند و به طور طبیعی مسئولیتی خطیر بر عهده‌ آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از همکاران گروه معارف اسلامی این است که با دقت و بیان استدلالی نسبت به رفع شبهات اقدام کنند و با تلاش عالمانه خود کمک کنند پایه‌های معنوی نظام اسلامی مستحکم تر شود و زمینه تحقق هرچه بیشتر آرمان‌های انقلاب اسلامی مهیا شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: امروزه دفاع از دین باوجود امکانات ارتباطی، پیچیدگی و غموض بیشتری پیدا کرده است.

وی، اظهار کرد: امروزه اسلام در شرایطی است که همه باید به تبیین مسائل مرتبط با آن ورود کنند و در این زمینه عالمان دین در صف نخست قرار دارند.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده، مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست با نکوداشت دهه‌ مبارک فجر، بیان کرد: در حقیقت پاسداشت علم و دانایی برای تکریم عالمان و اندیشمندان است و امروز به بهانه‌ رونمایی از کتاب‌های گروه معارف اسلامی از تلاش استادان این گروه تقدیر می‌کنیم.

حسین‌زاده، تأکید کرد: با توجه به اهتمام و تأکید مقام معظم رهبری بر استمرار و تقویت گروه‌های معارف اسلامی، لازم است بسترهای لازم برای پویایی هرچه بیشتر این گروه‌ها فراهم شود.

وی عنوان کرد: اعضای هیئت‌علمی گروه معارف اسلامی به‌عنوان بخشی از دانشگاه شهید چمران اهواز همواره در راستای توسعه و تعالی این دانشگاه گام برداشته‌اند.

علیرضا کیاست، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست بیان کرد: در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی برخی گروه‌های آموزشی در زمینه چاپ مقالات، ارتباط با صنعت و انتشار کتاب نقش به‌سزایی دارد و خوشبختانه استادان گروه معارف اسلامی این دانشگاه توانسته‌اند با تألیف کتاب‌هایی با موضوعات مرتبط در ارتقای جایگاه دانشگاه مؤثر باشند.

وی افزود: همچنین در گردآوری کتاب‌هایی از جمله اندیشه‌ اسلامی از روش‌های نوین استفاده‌شده است که مطالعه‌ این کتاب‌ها را برای دانشجویان جذاب‌تر کرده است.

رحیم پیغان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با تقدیر از تلاش استادان گروه معارف اسلامی در تدوین و گردآوری کتاب‌های این گروه خواستار ارائه‌ نسخه‌ الکترونیکی این کتاب‌ها شد.

انتهای پیام
captcha