معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز سیوهفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر در پیامی از از برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر قدردانی کرد. 
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت آغاز سیوهفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی صادر کرده است که به شرح ذیل است:
از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند
موسیقی، صدای سخن عشق است و نغمههایش، نوای همدلی هنرمندان ایران اسلامی. هنرمندان عرصه موسیقی با آفرینش آثار متناسب با شرایط تحولخواه اجتماعی مردم در برابر ظلم و استبداد با همت و تعهد اجتماعی از روزهای آغازین انقلاب اسلامی در خدمت باورها و خواستههای مردم به صحنه آمدند تا همگامی هنرمندان را با انقلاب اسلامی شاهد باشیم.
حقیقتی درخشان که باید به آن اذعان داشت، یادآوری این نکته است که فرهنگ و هنر ایران اسلامی، شناسنامهی ملی و نماد تفکر ملت ماست و موسیقی از میان گونههای مختلف هنری، با اتکا بر ظرفیتهای خود و بینیاز از ترجمه به تنهایی سهلالوصولترین اثر هنری است که میتواند پیام انسانی و فضیلتخواه فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به گوش مخاطبان در اقصی نقاط جهان برساند.
برگزاری جشنواره موسیقی فجر بهعنوان یکی از مهمترین رویدادهای موسیقی کشور که سرمایه اصلی خود را فرهنگ و هنر میداند، فرصتی مغتنم برای بهرهبرداری از آموزههای اصیل و ریشهدار ماست که همراه با تجربه و شناخت پیشکسوتان و نیز بروز و ظهور استعدادهای جوانان برومند در این عرصه متضمن حفظ معیارهای اصیل و انقلابی است. حضور هنرمندان صاحبنام در گستره ایران اسلامی با رویکردی هدفمند و شایسته در این جشنواره نویدبخش تداوم حیات غرورآفرین هنر موسیقی فاخر است.
اینجانب از تلاشهای ارزشمند هنرمندان حاضر، شورای سیاستگذاری، هیئت انتخاب آثار و گروهها، همکاران دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران و دبیر محترم جشنواره سیوهفتم فجر قدردانی و توفیق روزافزون و سربلندی همه عزیزان را آرزو میکنم.
انتهای پیام