آغاز آزمایش انسانی واکسن حلال در اندونزی
کد خبر: 4035416
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

آغاز آزمایش انسانی واکسن حلال در اندونزی

مقامات بهداشتی اندونزی آزمایش انسانی واکسن کرونا ساخت این کشور را که گواهی حلال دریافت کرده است، آغاز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Free Malaysia Today، تحقیقات بر روی این واکسن کرونا  که Merah Putih (سفید قرمز) _ رنگ‌های پرچم اندونزی _ نام دارد، توسط دانشگاه ایرلانگا (Airlangga)  و Biotis Pharmaceutical Indonesia انجام شده و به گفته محمد نصیح، رئیس دانشگاه ایرلانگا این واکسن از سوی شورای علمای اندونزی که بالاترین نهاد دینی کشور است، گواهی حلال دریافت کرده است.

نصیح به خبرنگاران گفت: امیدواریم با این گواهی حلال، اعتماد عمومی برای استفاده از این واکسن بیشتر شود.

بودی گونادی سادیکین، وزیر بهداشت اندونزی نیز گفت: این واکسن که قرار است در مراحل آخر کمپین واکسیناسیون اندونزی عرضه شود، می‌تواند به کشورهای دیگر اهدا شود. این واکسن به عنوان دوز تقویت‌کننده و نیز واکسن ویژه کودکان سه تا شش ساله استفاده خواهد شد.

این پروژه از زمان شروع در سال 2020 با تأخیر مواجه شده است، اما مقامات اکنون امیدوارند در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایشات، مجوز استفاده از آن را تا اواسط سال 2022 صادر کنند. فاز اول و دوم کارآزمایی بالینی به ترتیب شامل 90 و 405 داوطلب بزرگسال خواهد بود.

اندونزی 13 واکسن کرونا را تأیید کرده است، اما بیشتر از واکسن‌های ساخت چین استفاده کرده و برای تهیه دوزهای کافی برای جمعیت بیش از 270 میلیون نفری خود با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha