محدودیت‌های جدید کرونایی در یزد اعلام شد
کد خبر: 4035433
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

محدودیت‌های جدید کرونایی در یزد اعلام شد

استاندار یزد در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان، محدودیت‌های جدید کرونایی را اعلام کرد.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 21 بهمن ماه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان که با حضور سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برگزار شد، با اشاره به اینکه تفاوت موج ششم با موج‌های قبلی را نباید نادیده گرفت اظهار کرد: اکنون تاب‌آوری جامعه نسبت به ماسک و واکسیناسیون کاهش یافته و محدودیت‌ها همانند موج‌های گذشته مورد توجه نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تأکید ریاست جمهور در ستاد ملی کرونا و تصمیماتی که اتخاذ شد، مقرر شد مدارس بر اساس پروتکل‌ 07 بازگشایی شوند و آموزش‌ها به صورت حضوری ارائه شود و در صورت وجود مشکلی از سوی علوم پزشکی و با هماهنگی آموزش و پرورش از حالت حضوری خارج و به صورت آنلاین برگزار شود و لذا مدارس از روز شنبه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی خواهد شد.

استاندار یزد گفت: نماز جمعه در استان یزد در روز ۲۲ بهمن ماه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداقل زمان و تنها با ۳۰ درصد ظرفیت اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم اعتکاف فقط در شهر‌های آبی، زرد و نارنجی با ظرفیت 20 درصد و به شرط دریافت دز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها برگزار می‌شود .

فاطمی افزود: رستوران‌ها، تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی هم با سقف ۳۰ درصد ظرفیت مکانی و پذیرش افرادی که حداقل دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، مجاز به فعالیت هستند.

استاندار یزد بیان کرد: سالن‌های ورزشی نیز با رعایت سقف 30 درصد و تزریق حداقل دو دز واکسن می‌توانند به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح محوری‌ترین، مردمی‌ترین و مؤثرترین طرح در راستای اقناع‌سازی و همچنین پایش و مدیریت و پیشگیری از بیماری کرونا است و لذا با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha