معرفی «حجاب و مد اسلامی» در پایگاه ایران‌شناسی یونان
کد خبر: 4035790
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

معرفی «حجاب و مد اسلامی» در پایگاه ایران‌شناسی یونان

حجاب و مد اسلامی در پایگاه ایران‌شناسی «فرهنگ ایران» که به همت رایزنی فرهنگی ایران در یونان راه‌اندازی شده، معرفی شده است.

معرفی «حجاب و مد اسلامی» در پایگاه ایران‌شناسی یونانبه گزارش ایکنا، این پایگاه اینترنتی به نشانی «iranculture.gr» به منظور معرفی جامعه و فرهنگ ایران معاصر به مخاطبان یونان، به زبان یونانی راه‌اندازی شده است.

تاریخ، جغرافیا، زبان و ادبیات، شاخصه‌های مشترک فرهنگی، آداب و رسوم، خانواده، جشن‌ها و آیین‌ها، تاریخ هنر، تئاتر، سینما، موسیقی، معماری، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، ادیان در ایران، جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، معرفی شهرها، موزه‌ها و جزایر، کتابخانه دیجیتال، آموزش زبان فارسی، رویدادهای فرهنگی در دو کشور و نمای ۳۶۰ درجه از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران از دیگر بخش‌های این سایت پر محتوا است.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طراحی به‌روز، کاربری آسان، جذابیت‌های بصری استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب از دیگر ویژگی‌های این پایگاه است. همچنین پایگاه مذکور به‌صورت واکنش‌گرا طراحی و برنامه‌نویسی شده و لذا در هر پلتفرمی در دسترس است.

همچنین در این پایگاه بیش از 1600 عکس در صفحات مختلف و به‌صورت موضوعی از جامعه و فرهنگ ایران زمین منتشر شده است.

در بخش کتابخانه این سایت بیش از 20 کتاب در موضوع ایران و به زبان یونانی قرار گرفته و در آینده قرار است کتاب‌های انگلیسی‌زبان نیز به این بخش افزوده شود. در بخش آموزش زبان فارسی بیش از 250 دقیقه فیلم آموزشی تولیدی رایزنی فرهنگی ایران در یونان بارگذاری شده است.

همچنین علاوه بر اطلاعات و داشته‌های موجود، از ابتدای سال جاری در حدود 800 صفحه مطالب مرتبط با این سایت به زبان یونانی ترجمه، ویرایش و در سایت منتشر شده است که از آن جمله می‌توان به ترجمه 110 صفحه مطلب برای معرفی 55 قلم از انواع صنایع دستی ایران، ترجمه 150 صفحه برای معرفی بیش از 60 شهر ایران و جاذبه‌های گردشگری آن و ترجمه 80 صفحه در خصوص معرفی میراث فرهنگی ثبت شده در فهرست یونسکو اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha