انتشار رنج‌نامه تشکل‌های ایثارگری به رئیس مجلس
کد خبر: 4035927
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

انتشار رنج‌نامه تشکل‌های ایثارگری به رئیس مجلس

تشکل‌های ایثارگری در اعتراض به کاهش اعتبارات مصوب کمیسیون تلفیق مربوط به بنیادشهید و امور ایثارگران رنج‌نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف منتشر کردند.

 بنیادشهید و امور ایثارگران

به گزارش ایکنا، به دنبال کاهش اعتبارات مربوط به بنیادشهید و امور ایثارگران در مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق، تشکل‌های ایثارگری رنج‌نامه‌ای خطاب محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، منتشر کردند که متن آن به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

احتراماً همانطور که مستحضر هستید، اعضای محترم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مذاکرات و بررسی لایحه بودجه سال 1401 مصوبه‌ای را برای اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان به بنیادشهید از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی به تصویب رساندند تا بخش عمده‌ای از قوانین مرتبط با خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگری که سال‌ها به تعویق افتاده است، عملیاتی گردد و به این ترتیب مبلغ فروش سهام در بودجه پیشنهادی دولت محترم از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که در نسخه چاپی ۲۱ بهمن کمیسیون تلفیق نیز همین اعداد و ارقام چاپ شده است.

این امر با استقبال کلیه تشکل‌های ایثارگری و خانواده معزز شهدا و جانبازان روبرو شد و آنان در بیانیه‌های خود از این اقدام مجلس انقلابی حمایت و اعلام رضایت کردند اما در کمال تعجب و تأسف در اقدامی خارج از قاعده، در نسخه جدیدی که بدون تصویب اعضای کمیسیون تلفیق و حتی بدون اطلاع آنان برای ارائه به صحن علنی آماده شده است، سهم خانواده ایثارگران به نصف مبلغ قبلی و ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

این کاهش در حالی رقم می‌خورد که بودجه درخواستی بنیاد شهید برای حل مشکل جامعه ایثارگری ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بود که با اختصاص این ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام، فقط حدود یک سوم از مشکلات ایثارگران قابل رسیدگی بود حال با کاهش این مبلغ به ۲۰ هزار میلیارد تومان، موجی از نگرانی در میان جامعه معزز ایثار پدید آمده است که باید متولیان امر بدان پاسخگو باشند.

جای بسی تعجب است که با وجود شعارهای نمایندگان مجلس انقلابی و خلاف منویات مقام معظم رهبری و شخص جنابعالی بر رفع مشکلات جامعه ایثارگر کشور عزیزمان، این اقدام انجام شده است. لذا تقاضا داریم در اسرع وقت با دستوری قاطع و صریح نسبت به تصحیح این رویه و بازگشت مصوبه کمیسیون تلفیق که بر اساس مشروح مذاکرات کمیسیون برای جنابعالی قابل دسترس است، اقدامی عملی در راه کاهش مشکلات ناشی از کمبود بودجه بنیادشهید و امور ایثارگران برای رسیدگی به نیازهای جامعه بزرگ ایثارگران برداشته شود.

قطع به یقین جامعه ایثارگران پیگیرانه و مشتاقانه منتظر اقدام قاطع جنابعالی در این زمینه خواهد بود و از کلیه مجاری قانونی برای جبران این انحراف مطالبات خود را پیگیری خواهد کرد.

مجمع فرهنگی ایثارگران انقلاب اسلامی

انجمن همسران شهدای فارس

جمعیت یادگاران اسوه‌های ایثار

بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش

انجمن بین‌المللی حمایت از قربانی تروریسم

کانون فرزندان شهدای اصفهان

انتهای پیام
captcha