چهارمین دوره مسابقات قرآن برونئی برگزار می‌شود
کد خبر: 4035935
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶

چهارمین دوره مسابقات قرآن برونئی برگزار می‌شود

چهارمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم ویژه افراد بالای چهل سال، ماه آینده در برونئی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از برونئی بولتین، همزمان با سی و هشتمین روز ملی برونئی چهارمین دوره مسابقات قرائت قرآن بانوان و مردان 40 سال به بالا در این کشور برگزار می‌شود.

این مسابقات به‌طور مشترک توسط اداره امور مساجد وابسته به وزارت امور دینی و اعضای کمیته مسجد محمد جمال‌العالم این کشور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان در کشور برونئی می‌توانند فرم مشارکت را از اداره امور مساجد در منطقه جلان سامبلینگ دریافت کنند. متقاضیان باید فرم‌های ثبت نام را حداکثر تا 28 فوریه (9 اسفند) ارسال کنند. این مسابقات از  14 تا 16 اسفندماه برگزار می‌شود.

در برونئی سالانه بیش از ۳۰ مسابقه حفظ و قرائت قرآن با هدف تقویت برادری و وحدت برگزار می‌شود.

با وجود آنکه برونئی کشور بسیار کوچکی است، اما بیش از ۱۰۰ مسجد جامع بزرگ و باشکوه در آن احداث شده که بزرگ‌ترین آنها مسجد جامع «سلطان عمر علی سیف‌الدین» است که در سال ۱۹۵۴ میلادی احداث شد.

برونئی با نام رسمی «کشور برونئی سرزمین آشتی» کشوری کوچک با اکثریت مسلمان است که در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا واقع شده و پایتخت آن شهر بندری «سری بگاوان» نام دارد. این کشور به دلیل داشتن منابع فراوان نفت و گاز، یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد.

بندر «سری بگاوان» به‌ عنوان بزرگترین شهر برونئی دو سوم جمعیت این کشور را در خود جای داده است که مالایی‌های مسلمان هستند و به زبان رسمی این کشور یعنی زبان «مالایی» سخن می‌گویند.

دین رسمی برونئی اسلام است و مسلمانان ۶۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند که اغلب شافعی‌مذهب هستند. همچنین اقلیت‌های بودایی و مسیحی نیز در این کشور زندگی می‌کنند. 

برونئی در گذشته مستعمره انگلیس بود، اما در اول ژانویه ۱۹۸۴ با وقوع انقلاب مسلحانه، استقلال خود را از انگلستان اعلام کرد و به کشور صنعتی مدرنی تبدیل شد و در زمینه توسعه انسانی و تولید ناخالص داخلی در جهان رتبه بالایی دارد.

انتهای پیام
captcha