نگاهی به فعالیت‌های ایام دهه فجر مدارس وابسته به جامعةالقرآن
کد خبر: 4035943
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

نگاهی به فعالیت‌های ایام دهه فجر مدارس وابسته به جامعةالقرآن

مسئول روابط عمومی مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع)، گزارشی اجمالی از فعالیت‌های ایام دهه فجر مدارس وابسته به این مؤسسه را ارائه کرد.

گزارشمنیر روحی، مسئول روابط عمومی مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به گزارش اجمالی از فعالیت‌های ایام دهه فجر مدارس وابسته به این مؤسسه، گفت: برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های دانش آموزان، برگزاری مراسم زنگ انقلاب با حضور مادران شهیدان جوادی، اجرای قطعات سرود انقلابی و خاطره‌گویی این ایام و پویش تولد انقلاب به صورت مجازی و در بستر شاد و برگزاری مسابقه تزیین و فضاسازی کلاس و مدرسه از جمله برنامه‌های دبستان پسرانه امام حسن مجتبی(ع) زنجان بود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن ویژه نوآموزان پیش‌دبستان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نقاشی همگانی، برگزاری مسابقه از انقلاب چه می‌دانیم و مسابقه سرود و دکلمه خوانی در بستر فضای مجازی، تجدید میثاق با شهدا و غبارروبی مزار شهدا با حضور دانش‌آموزان و معلمان، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و مسابقه بهترین عکس با موضوع جشن تولد انقلاب و من از جمله برنامه‌های پیش دبستانی و دبستان امام حسن مجتبی(ع) همدان بود.

روحی بیان کرد: برگزاری مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر و همخوانی آن در مدرسه، هر کلاس یک گروه سرود و یک گروه نمایش، مسابقه روزنامه دیواری، مسابقه ورزشی فوتبال با عنوان جام دهه فجر از برنامه دهه فجر دبستان ابتدایی شهیدین و دبستان قرآنی علم الهدی گرگان است. همچنین انجام فعالیت فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت، معنویت و بصیرت و خدمات صادقانه، غیرت دینی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی، جهش علمی، نخبه پروری، تمدن اسلامی، عزت عقلانیت، تجلی وحدت ملی و برگزاری محافل انس با قرآن از برنامه‌های دبستان ابتدایی امام حسن مجتبی(ع) دخترانه ساوه بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه فوتسال جام شهدای انقلاب اسلامی، مسابقه تابلوخوانی جهت آشنایی با سیره شهدای انقلاب، معرفی کتاب و وصیت نامه شهدا، برگزاری مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه‌های متوسطه دوره اول امام حسن مجتبی(ع) پردیسان است. اجرای نمایش، گفتگوی قرآنی، اعطای جایزه به برترین‌های قرآنی و درسی مدرسه، تقدیر از برندگان مسابقه خطبه فدکیه، پویش پرچم افتخار، برگزاری مسابقه احکام و مسابقه شعرخوانی و اذان و اقامه، اجرای پویش خاطره نویسی(خاطرات فرزندان انقلاب توسط پدربزرگ ها و مادر بزرگ های دانش آموزان) و برگزاری کرسی هم اندیشی در مورد انقلاب و آرمان‎های امام(ره) از جمله برنامه‌های دبستان ابتدایی دخترانه وابسته به مؤسسه جامعةالقرآن رفسنجان و همدان است.

دهه فجر

روحی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های دبستانه دخترانه امام حسن مجتبی(ع) زرند و دبستان دوره اول و دوم شاهرود و دبستان امام حسن مجتبی(ع) اراک می‌توان به آذین بندی مدرسه و کلاس‌ها، بازدید علمی و راه اندازی بازارچه دستاوردهای دانش آموزان، معرفی شهدای انقلاب، برگزاری مسابقه عکس و دلنوشته و نقاشی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha