امید به بهبود وضعیت کشور و در موضع ضعف قرار گرفتن دشمن؛ پیام‌های فرمان تهاجم ترکیبی + صوت
کد خبر: 4036283
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
حقیقت‌پور بیان کرد:

امید به بهبود وضعیت کشور و در موضع ضعف قرار گرفتن دشمن؛ پیام‌های فرمان تهاجم ترکیبی + صوت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به امیدبخش بودن فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم ترکیبی متقابل به جبهه دشمن گفت: این فرمان نشانه امید رهبر انقلاب به بهبود وضعیت کشور از یکسو و قرار گرفتن دشمنان در موضع ضعف است که بهترین فرصت را برای مقابله تهاجمی با جنگ ترکیبی آنها فراهم کرده است.

منصور حقیقت‌پور، کارشناس مسائل سیاسی

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات اخیر در دیدار همافران به مناسبت سالروز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، با اشاره به «تهاجم ترکیبی» جبهه دشمن علیه ایران یعنی تهاجم اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی تأکید کردند: در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام بخصوص مسئولان، موظف به تلاش هستند.

منصور حقیقت‌پور، کارشناس مسائل سیاسی و نماینده پیشین مجلس، در گفت وگو با ایکنا درباره فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تهاجم ترکیبی متقابل به دشمن گفت: امروز کشور واقعا در برابر یک جنگ نابرابر ترکیبی قرار گرفته که ابعاد امنیتی، سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی، روانی و فرهنگی دارد. رقبا و دشمنان با تمام توان وارد این عرصه شده‌اند و آنچه در تغییر و جابجایی باورها و ارزش‌های نسل جدید، رفتار و سبک زندگی خانواده‌ها از جمله در پررنگ شدن مراسم و مناسبت‌های فرهنگی غربی مشاهده می‌شود نتیجه این جنگ ترکیبی دشمنان است.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: دشمن حتی به صورت مبنایی در ذهن بخش‌هایی از جامعه این را القا کرده که «ما نمی‌توانیم» و مسلمانان اندیشه حکومت‌داری ندارند و کشور سراپا اشکال و خطا است به نحوی که بخشی از نسل جوان باور کرده‌اند که خاندان پهلوی الگو هستند و دشمنان، این خاندان سراپا ذلت، جرم، فساد و زبونی را به رخ ما می کشند و هزاران فرد و صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران بنگاه انتشاراتی ایجاد کرده‌اند تا این تغییر باورها و ارزش‌ها را ایجاد و تا حدی هم توانستند بعضی اقدامات را انجام دهند که شاهد بروز برخی آثار منفی آن در برخی طبقات اجتماعی هستیم.

انفعال داخلی؛ زمینه‌ساز اثرگذاری اقدامات آفندی رسانه‌ای و روانی دشمن 

حقیقت‌پور با بیان اینکه این تنها نتیجه اقدامات دشمن نیست، گفت: بخشی از دلایل اثرگذاری اقدامات دشمن نتیجه انفعال ما در داخل است. نظامیان می‌گویند بهترین دفاع، حمله است و ما باید در دفاع از باورهای خود هم به باورهای غلط طرف مقابل و سبک زندگی آنها در قالب فیلم، شعر، موسیقی، کتاب حمله کرده و هم درستی باورهای خود را در همین قالب‌ها به نسل جوان ارائه دهیم، اما واقعا کار قابل توجهی در این زمینه نکرده‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در واقع کار به جایی رسیده که سعودی‌ها و بهایی‌ها با تأسیس شبکه‌هایی مانند «ایران اینترنشنال» و «منوتو» توانسته‌اند اوقات فراغت بخشی از خانواده‌های ایرانی را پر کرده و به منبع اصلی اطلاعات و آگاهی آنها تبدیل شوند و هر طور که می‌خواهند افکار و قلوب آنها را تغییر جهت و هدایت می‌کنند.

وی یادآور شد: در مقابل ما هم بد و ضعیف عمل کردیم و لذا دیگر باید از این حالت انفعال خارج شده و وارد حالت آفندی شویم تا با حمله به افکار و اندیشه‌های باطل آنها، حقانیت خود را به اثبات برسانیم.

مردم؛ بازیگر اصلی تهاجم ترکیبی به دشمن

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خیلی از ارزش‌ها از جمله آزادی را اعطا کرده و این مسئله را ما که دوران قبل از انقلاب را درک کردیم می‌فهمیم اما عده‌ای با سوء‌استفاده از واژه آزادی می‌گویند امروز در کشور آزادی نیست و این ظلم بزرگی است. باید کانون‌های آتش به اختیار که رهبر معظم انقلاب قبلا از آن سخن گفته بودند در حوزه فرهنگ و سبک زندگی و اقتصاد و مسائل اجتماعی و رسانه‌ای شکل گرفته و دشمنان را در این حوزه‌ها رصد و تعقیب و از حریم تمدنی ما خارج کنند و در ادامه در عرصه بین‌المللی عرض اندام کنند.

حقیقت‌پور درباره نقش منفی مسئولان بی‌صداقت و ناکارآمد در اثربخشی تهاجم ترکیبی دشمن گفت: باید این افراد را کنار گذاشت و این یک اصل است و اگر این افراد امروز کنار گذاشته شوند بهتر از فردا است. در عین حال اصل تهاجم ترکیبی همه‌جانبه صرفا با تکیه بر دولت و عوامل دستگاه‌های اجرایی به نتیجه نمی‌رسد و دانشگاه‌ها و هیئت‌ها و جوانان و به عبارت بهتر اقشار مختلف مردم باید پای کار بیایند همانطور که خود مردم انقلاب کردند و با این انقلاب موج بزرگی درست کردند که تمام امواج سلطنت پهلوی را در زباله‌دان تاریخ انداخت. در این میان دولت بخشی از این اقدامات است اما اصل مسئولیت مواجهه با تهاجم ترکیبی دشمن را مردم باید به عهده بگیرند.

امیدبخشی؛ پیام فرمان تهاجم ترکیبی 

حقیقت‌پور درباره پیام امیدبخش فرمان تهاجم ترکیبی رهبری به رغم مشکلات اقتصادی گفت: یکی از پیام‌های این فرمان این است که باید به مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی‌ها حمله کرد و زمینه همکاری و هماهنگی بیشتر داخلی را فراهم کرد و تحقق این امر نیازمند حضور مردم در صحنه و فعال‌سازی مردم در همه عرصه هاست.

کد

وی در پایان اظهار کرد: در واقع این فرمان نشانه امید رهبر انقلاب به بهبود وضعیت کشور از یکسو و قرار گرفتن دشمنان در موضع ضعف است که بهترین فرصت را برای مقابله تهاجمی با جنگ ترکیبی آنها فراهم کرده است.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha