مسابقات قرآنی «ذکر حکیم» در بحرین برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4036325
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

مسابقات قرآنی «ذکر حکیم» در بحرین برگزار شد + فیلم

جمعیت قرآنی «ذکر حکیم» متعلق به شیعیان بحرین هفدهمین دوره مسابقات قرآنی خود را در منامه، پایتخت بحرین برگزار کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف، مسابقات قرآنی «ذکر حکیم» با شعار «وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرُ» و همزمان با سالروز ولادت امام محمد جواد(ع) در شهر منامه آغاز به کار کرد.
 
مراسم افتتاحیه این مسابقات جمعه شب (23 بهمن) همزمان با شب میلاد امام جواد(ع) در فضایی معنوی و قرآنی برگزار شد.
 
این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم با تلاوت محمود علی حبیل، قاری برجسته بحرینی آغاز شد و سپس سیدمحیی‌الدین المشعل و محمد عبدالله منصور، رئیس جمعیت ذکر حکیم به سخنرانی پرداختند.
 
مراسم با قرائت اشعاری از سوی رضا درویش ادامه یافت و سپس مسابقه فرهنگی برای حضار برگزار شد. در پایان مراسم افتتاحیه نیز مداحان اهل بیت‌(ع) به مداحی و قرائت اشعار مذهبی پرداختند.
 
مسابقات طی سه شب برگزار شد و مراسم شب دوم، شنبه شب در رشته‌های قرائت و حسن اجرا برای دو گروه جوانان و بزرگسالان و همچنین حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم به انجام رسید.
 
در شب سوم، یکشنبه، 24 بهمن نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت و حسن اجرا در دو گروه سنی بزرگسالان و جوانان به رقابت پرداختند و همچنین حفظ دو سوره روم و عنکبوت نیز در شب سوم به مسابقه گذاشته شد.
 
مسابقات قرآنی ذکر حکیم هرساله برای دو گروه سنی کودکان و بزرگسالان در رشته‌های قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم و همچنین خوشنویسی قرآنی و عکاسی با موضوعات قرآنی برگزار می‌شود.

 در ادامه ویدئوی تلاوت حسن احمد الباقری، شرکت‌کننده گروه بزرگسال در شب سوم این دوره مسابقات را مشاهده می‌کنید.

 
تصاویری از مسابقات قرآن ذکر حکیم
انتهای پیام
captcha