حضرت زینب(س)‌؛ الگوی تمام عیار جهاد تبیین
کد خبر: 4037041
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

حضرت زینب(س)‌؛ الگوی تمام عیار جهاد تبیین

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به چهار ویژگی حضرت زینب(س) گفت: زینب کبری(س) در مواقع گوناگون مخصوصاً در مجلس ابن زیاد بدون توجه به قدرت ظاهری او روشنگری و حقایق را بیان کردند و به تعبیر رهبر انقلاب جهاد تبیین داشتند.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه بیان نکاتی کوتاه از آیات قرآن کریم و روایات حضرات معصومین(ع) با تسلیت شهادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) اظهار کرد: در جلد 45 بحارالانوار صفحه 99 از امام سجاد(ع) در مورد حضرت زینب(س) آمده است: «أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ِ عالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ؛ تو، عالمى هستى كه نزد كسى تعليم نديدى و دانايى هستى كه نزد كسى نياموختى.» 

وی با بیان ویژگی‌های حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) دارای علم الهی یعنی علم لدنی بودند. ما می‌دانیم برترین علم‌ها علمی است که مستقیماً از ذات الهی به شخص افاضه می‌شود و آن را اصطلاحاً علم لدنی می‌گویند و همان گونه که از قول امام سجاد(ع) بیان شد ایشان دارای چنین علمی بودند.

مدرسی صبر را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: یکی از بارزترین اوصاف انسان‌های کامل صبر و بردباری و آن هم در فراز و نشیب‌های سخت روزگار و تلخی‌های دوران هر انسانی است و حضرت زینب(س) از این جهت هم در اوج و کمال قرار داشتند. 

وی سومین ویژگی بارز انسان‌های وارسته را شجاعت و شهامت دانست و افزود: حضرت زینب در مواقع گوناگون مخصوصاً در مجلس ابن زیاد بدون توجه به قدرت ظاهری او روشنگری و حقایق را بیان کردند و به تعبیر رهبر انقلاب جهاد تبیین داشتند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: چهارمین ویژگی بارز انسان‌های شایسته و برجسته ولایت مداری است و زینب کبری که حضور هفت معصوم را درک و از پنج معصوم آل عبا کسب فیض کرده بود، ولایتمداری را از مادر خود آموخت و خود را سپر بلای امام زمان خود در زمان سیدالشهدا و امام زمان خود بعد از زمان سیدالشهدا قرار داد.

وی تصریح کرد: امیدواریم خداوند همه ما پیروان اهل بیت را محب و مدافع ارزش‌های آن بزرگوار و در مسیر این بانوی صبر و استقامت قرار دهد.

انتهای پیام
captcha