کمپین تحریم مسابقات رالی اردن به دلیل حضور صهیونیست‌ها
کد خبر: 4037113
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

کمپین تحریم مسابقات رالی اردن به دلیل حضور صهیونیست‌ها

کاربران فضای مجازی در اردن با راه‌اندازی کمپینی خواستار برگزارنشدن مسابقات بین‌المللی رالی در این کشور به دلیل حضور ورزشکاران صهیونیست شدند.

کمپین مردم اردن در اعتراض به حضور تیم اسرائیلی در مسابقات رالی / امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، فعالان اردنی با راه اندازی یک کمپین آنلاین از کمیته اتومبیل‌رانی اردن خواستند تا رالی بین‌المللی «باجا» را که امروز و فردا در اردن برگزار می‌شود، به دلیل حضور ورزشکاران صهیونیبست در این رقابت‌ها متوقف کند. 


اردنی‌ها با راه‌اندازی هشتگ (#Stop_Baja_Jordan_2022) در فیس‌بوک و توییتر، خواستار توقف این مسابقات که 13 اسرائیلی در آن شرکت می‌کنند شدند و آن را اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط اردن با رژیم اشغالگر خواندند.

فعالان توئیتری نوشتند: مشارکت اسرائیلی‌ها در این مسابقات بیانگر عادی‌سازی روابط و عدم احترام برگزارکنندگان به مردم اردن است که هر نوع عادی‌سازی روابط با اشغالگران را رد می‌کنند.

شرکت رستوران‌های Hamada در حساب رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد پس از آگاه شدن از حضور ورزشکاران اسرائیلی در این مسابقات، از حمایت مالی مسابقات انصراف داده است.

گروه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های اردن نیز خواستار تحریم این مسابقات و خروج شرکت‌کنندگان عرب از آن به احترام خون و فداکاری‌های مردم فلسطین شدند.

رقابت‌های بین‌المللی جردن باجا که در صحرای عقبه و وادی روم (جنوب اردن) برگزار می‌شود، چهارمین دوره مسابقات جام جهانی رالی کوتاه صحرا، زیر نظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی «فیا-باجا» است.

انتهای پیام
captcha