کردستان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار گرفت
کد خبر: 4037386
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

کردستان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار گرفت

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دهگلان را تنها شهر زرد کرونایی در استان اعلام کرد و گفت: دیگر شهرهای استان در وضعیت پرخطر بیماری قرار دارند.

کرونا

بهروز اخوان، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اعلام رنگ‌بندی جدید ابتلای کرونا و گسترش سویه اُمیکرون در سطح کشور اظهار کرد: براساس این رنگ‌بندی جدید شهرهای سنندج، بانه، دیواندره و کامیاران در استان کردستان هم قرمز شدند که با روند افزایش آمار مبتلایان پیش بینی‌می‌شود استان طی چند روز آینده کاملاً قرمز شود.

وی دهگلان را تنها شهر زرد کرونای در استان کردستان اعلام کرد و افزود: دیگر شهرهای استان در وضعیت پرخطر بیماری قرار دارند و در موج ششم کرونا علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شدت الزامی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: همچنان تأکید و توصیه بر این است که شهروندان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندانشان و نیز تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پیشروی موج ششم کرونا، امکان پوشش واکسیناسیون را هم کاهش می‌دهد، افزود: مراجعه‌کنندگان به مراکز واکسیناسیون پایش می‌شوند و در صورت دارا بودن علایم سرماخوردگی امکان دریافت واکسن را نخواهند داشت و همین مساله کندی روند واکسیناسیون را در پی خواهد داشت.

اخوان در پایان یادآور شد: همه شهروندان باید از هر گونه تجمع، دورهمی و مراسم پرهیز کرده و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه نباشند.

انتهای پیام
captcha