تخلیه منازل فلسطینیان نقض قوانین بشردوستانه است
کد خبر: 4037614
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل:

تخلیه منازل فلسطینیان نقض قوانین بشردوستانه است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اعلام مخالفت این سازمان با تخلیه منازل محله شیخ جراح تأکید کرد که این اقدام نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، استفان دوجاریک در کنفرانس مطبوعاتی روزانه که در مقر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، گفت: تیمی متشکل از نمایندگان سازمان ملل شامل تعدادی از آژانس‌های این سازمان از جمله آنروا از محله شیخ جراح در قدس اشغالی بازدید و با خانواده «سالم» که از سوی نظامیان صهیونیست تهدید به تخلیه منزلشان شده‌اند، دیدار کردند.
 
دوجاریک افزود: همانطور که می‌دانید این خانواده 12 نفری ماه مارس آینده با خطر بیرون راندن از منزل خود که از 70 سال پیش تا کنون در آن زندگی می‌کنند، مواجه هستند.
 
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما بارها و بارها خواستار توقف عملیات تخلیه اجباری و تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی شده‌ایم. زیرا به موجب قوانین بشردوستانه بین‌المللی، انتقال اجباری افراد تحت حمایت توسط نیروهای اشغالگر ممنوع است. بنابراین باید گام‌های عملی برای ایجاد آرامش در این منطقه پیش از شعله‌ور شدن بحرانی دیگر، اتخاذ شود.
 
دوجاریک افزود: تیم نمایندگان سازمان ملل از همه رهبران سیاسی خواسته است که از اقدامات تحریک‌آمیز جلوگیری کنند. همچنین مقامات اسرائیلی نیز باید اقداماتی در جهت تضمین حمایت از غیرنظامیان از جمله پناهندگان انجام دهند.
 
محله شیخ جراح هر روز شاهد درگیری‌های گسترده میان فلسطینیان و شهرک‌نشینان صهیونیست است که از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند. این درگیری‌ها در روز جمعه موجب زخمی شدن شماری از فلسطینیان شد.
 
در محله شیخ جراح در قدس شرقی حدود 500 فلسطینی در 28 خانه یا مجتمع مسکونی زندگی می‌کنند که از سوی جمعیت‌های شهرک‌سازی صهیونیستی تهدید به تخریب منازل خود شده‌اند.
 
این منازل در سال 1956 میلادی بر اساس توافقنامه میان اهالی شیخ جراح با وزارت ساخت و ساز اردن و آژانس کمک‌رسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل(آنروا) ساخته شد و مالکیت این واحدهای مسکونی به فلسطینیان سپرده و به نام آنها به ثبت رسید.

انتهای پیام
captcha