مرگ چهار کردستانی بر اثر کرونا
کد خبر: 4037690
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

مرگ چهار کردستانی بر اثر کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان این بیماری در استان از ابتدای شیوع اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز به هزار و ۹۶۲ نفر رسید.

بستری شدن بیماران کرونایی

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر فریدون عبدالملکی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اول اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان از فوت چهار بیمار کرونایی در کردستان خبر داد و اظهار کرد: با مرگ این تعداد شمار قربانیان بیماری کرونا در استان از ابتدای شیوع اسفند ۱۳۹۸ تا امروز به هزار و ۹۶۲ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد ۸۵۳ نفر در سنندج، ۳۱۵ نفر در سقز، ۱۵۱ نفر در قروه، ۱۰۵ نفر در کامیاران، ۱۵۹ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۵ نفر در بیجار، ۱۸۷ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از شناسایی ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر، ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روند افزایشی است به طوری که در چهار روز گذشته، ۲۵ بیمار جدید در این مراکز بستری شده‌اند.

وی با اشاره به آمار بستری‌شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان، ادامه داد: ۱۸۳ نفر در سنندج، ۲۷ نفر در سقز، ۲۶ نفر در مریوان، ۲۱ نفر در قروه، ۱۳ نفر در بیجار، ۱۸ نفر در کامیاران، دو نفر در دیواندره، ۱۷ نفر در بانه، شش نفر در سروآباد و دو نفر در دهگلان در مراکز درمانی بستری هستند و تحت مداوا قرار دارند.

دکتر عبدالملکی افزود: ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند که ۱۹ نفر در چهار روز گذشته به مجموع بستری‌های این بخش اضافه شده است.

وی با تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران، یادآور شد: شهروندان در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

انتهای پیام
captcha