«سیدحسین شرف‌الدین» همسر رباب صدر درگذشت
کد خبر: 4037695
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷

«سیدحسین شرف‌الدین» همسر رباب صدر درگذشت

سیدحسین شرف‌الدین، نوه علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین و همسر سیده رباب صدر(خواهر امام موسی صدر) مربی فرهنگی، معلم و از چهره‌های فرهنگی برجسته در شهر صور و جبل عامل، درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از یاصور، سید حسین شرف‌الدین همسر سیده رباب صدر و مربی، خطیب، معلم و فعال فرهنگی برجسته شهر صور و جبل عامل امروز، اول اسفند در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

وی فعالیت‌های فرهنگی بسیاری را در منطقه جبل عامل و شهر صور انجام داده بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تأسیس کتابخانه امام سیدعبدالحسین شرف‌الدین اشاره کرد.

چهره‌های سرشناس سیاسی، از جمله مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، درگذشت وی را به خاندان شرف‌الدین، صدر و خاندان امام موسی صدر و همه اهالی جنوب لبنان تسلیت گفته‌اند.

از مرحوم شرف‌الدین سخنرانی‌ و مقالات متعددی درباره امام موسی صدر به جای مانده و چندین کتاب که برخی عبارتند از صور المعاصره تاریخنا امام موسی صدر، الامام السید موسی الصدر ربیب القرآن، ال‍ـتنمیه فی مجتمع مضطرب الامام الصدر و المجتمع المقاوم و ابجدیه الحوار
از میان این کتاب‌ها، کتاب نخست «صور المعاصره تاریخنا امام موسی صدر» به فارسی و با نام «گذارها و خاطره‌ها: ایران، نجف، لبنان» به همت انتشارات مؤسسه ترجمه و منتشر شده است.
خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ضایعه درگذشت ایشان را به بانو رباب صدر، بیت معزز او، خانواده شرف‌الدین و خانواده صدر تسلیت عرض می‌کند.

انتهای پیام
captcha