لزوم توجه به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در اردبیل
کد خبر: 4037859
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

لزوم توجه به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، گفت: خوشبختانه مراجعات کودکان ۵ الی ۱۲ سال برای تزریق واکسن قابل قبول است، اما از اولیای فرزندان، درخواست می‌کنیم جهت واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

واکسن کروناعلی‌ محمدیان‌اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: هر هفته روز جمعه رنگ‌بندی جدید توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود که براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد به شهرهای قرمز استان اضافه شدند.

وی بیان کرد: وضعیت بستری بیماران کرونایی در استان رو به افزایش است و در حال حاضر بیماران بستری شده در مرکز استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، بیان کرد: تزریق دوز سوم واکسن بسیار موثر و مهم است که در حال حاضر مراجعات کودکان ۵ الی ۱۲ سال برای تزریق واکسن قابل قبول است و همچنان از والدین درخواست می‌کنیم جهت واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

محمدیان‌اردی ادامه داد: استفاده از ماسک باکیفیت، رعایت فاصله اجتماعی و برقراری تهویه مناسب در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون بسیار موثر است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به قدرت بالای سرایت اُمیکرون، خودداری از حضور در تجمعات خیلی بااهمیت است چون هر فرد سالم ممکن است ناقل بیماری بوده و چندین نفر را مبتلا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، ادامه داد: در خصوص محدودیت‌های جدید در استان، نسبت به وضعیت استان تصمیم‌گیری خواهد شد و برای اجتناب از افزایش بستری و فوتی بایستی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام
captcha