۳ شهرستان اردبیل سرخ‌پوش شد
کد خبر: 4037321
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

۳ شهرستان اردبیل سرخ‌پوش شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کوثر، نمین، بیله‌سوار و گرمی در وضعیت زرد قرار دارند.

کرونابه گزارش ایکنا از اردبیل، علی محمدیان‌اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: براساس‌ آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کوثر، نمین، بیله‌سوار و گرمی در وضعیت زرد قرار دارند.

وی، با بیان این‌که میزان بستری بیماران کرونایی در استان اردبیل رو به افزایش است، افزود: با بستری ۵۸ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به ۳۱۶ بیمار رسید که ۲۱۶ بیمار در اردبیل و ۱۰۰ بیمار در سایر شهرستان‌ها بستری هستند و در طی این مدت متاسفانه ۲ فوت ناشی از کرونا ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، ادامه داد: همچنین خوشبختانه ۵۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان اردبیل ترخیص شدند و در حال حاضر ۴۸ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

محمدیان‌اردی، با اشاره به این‌که تزریق دُز سوم واکسن کرونا بسیار موثر و مهم است، بیان کرد: ۲ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۱۳ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل تزریق شده است که از این تعداد، ۹۳۴ هزار و ۶۲۴ دُز مربوط به مرحله اول، ۸۱۸ هزار و ۵۹۶ دُز مربوط به مرحله دوم و ۳۱۵ هزار و ۹۹۳ دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراجعات کودکان ۵ الی ۱۲ سال استان اردبیل برای تزریق واکسن قابل قبول است و همچنان از والدین عزیز درخواست می‌کنیم جهت واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، گفت: استفاده از ماسک باکیفیت، رعایت فاصله اجتماعی و برقراری تهویه مناسب در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون بسیار موثر است.

محمدیان‌اردی افزود: در حال حاضر با توجه به قدرت بالای سرایت اُمیکرون، خودداری از حضور در تجمعات خیلی اهمیت دارد چراکه ممکن است فرد به ظاهر سالم ناقل بیماری بوده و چندین نفر را مبتلا کند.

وی، با بیان این‌که برای اجتناب از افزایش بستری و فوتی باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، اظهار کرد: درباره محدودیت‌های جدید کرونایی در استان اردبیل، در ستاد کرونای استانی تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha