یزد با شهرهای کربلا و حلب خواهر خوانده می‌شود
کد خبر: 4037977
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

یزد با شهرهای کربلا و حلب خواهر خوانده می‌شود

مسئول امور بین‌الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد با اشاره به خواهر خواندگی یزد با ۲۰ شهر جهان، از خواهرخواندگی این شهر با کربلای عراق و حلب سوریه خبر داد.

محمدجواد عاشق طوس، مسئول امور بین‌الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدجواد عاشق طوس، مسئول امور بین‌الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد اظهار کرد: هم اکنون با هفت شهر پیمان خواهرخواندگی داریم و در تلاش هستیم با ۱۳ شهر دیگر نیز پیمان خواهرخواندگی بسته شود.

عاشق طوس گفت: نخستین پیمان خواهر خواندگی یزد از سال ۱۳۷۹ انجام شد، اما عملاً قراداد‌های خواهر خواندگی مربوط به دو تا سه سال اخیر هستند.

مسئول امور بین الملل و دیپلماسی شهری شهرداری یزد با بیان اینکه پیمان‌ها ۴ سال بود ادامه داد: برای اینکه پیمان خواهر خواندگی منحصر برای یک دوره مدیریت شهری نباشد به ۱۰ سال افزایش یافت و از سال ۹۸ با قید اتوماتیک تمدید می‌شود.

عاشق طوس در مورد دستاورد‌های خواهر خواندگی گفت: هنوز در شهر یزد در خصوص ارتباطات بین المللی و بین شهری درآغاز کار هستیم و زود است تا در مورد اثرات بلند مدت آن صحبت کنیم اما تجربه این موضوع در شهر‌های بزرگ وجود داشته است.

وی با یبان اینکه آنچه از دید ما مورد نظر است معرفی شهر یزد به عنوان شهر تاریخی و گردشگر پذیر است، ادامه داد: عراق و سوریه به عنوان همسایگان نزدیک ارتباطات زیادی با ما دارند و آخرین لایحه خواهر خواندگی که ارائه داریم با کربلای عراق و حلب سوریه برای خواهر خواندگی است.

انتهای پیام
captcha