برگزاری ویژه برنامه‌های آستان عباسی برای طلاب آفریقایی + عکس
کد خبر: 4038029
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

برگزاری ویژه برنامه‌های آستان عباسی برای طلاب آفریقایی + عکس

آستان مقدس عباسی به نمایندگی از مرکز مطالعات آفریقا وابسته به اداره امور فرهنگی این آستان، برای تعدادی از طلاب علوم دینی آفریقایی که در حال فراگیری دروس دینی در نجف اشرف هستند، ویژه‌برنامه‌های زیارتی برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا  به نقل از شبکه جهانی الکفیل، شیخ سعد الشمری،  مدیر مرکز مطالعات آفریقا اظهار کرد: این مرکز برنامه‌هایی برای طلاب آفریقایی تدارک دیده است و از جمله برنامه‌های جدیدی که با حمایت آستان مقدس عباسی برگزار شد، زیارت عتبات عالیات عراق بود. 

وی افزود:  این برنامه از روز پنجشنبه گذشته آغاز شد و شامل زیارت حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر سامرا،  زیارت امامزاده سید محمد، فرزند امام هادی(ع) در منطقه بلد و زیارت امامین کاظمین(ع) در شهر کاظمین بود. 

الشمری ادامه داد: این برنامه شامل بخش‌های مختلفی بود؛ از جمله برگزاری زیارت دسته‌جمعی، دیدار با برخی مسئولان آستان‌های مقدس و تولیت امامزاده‌ها و همچنین قرائت دعای کمیل. 

وی بیان کرد که این برنامه با استقبال طلاب آفریقایی روبه‌رو شد، زیرا زیارت عتبات عالیات به‌صورت انفرادی برای بیشتر آنها دشوار است و به گفته خودشان، فرصتی بود برای زیارت ائمه(ع) که از سوی آستان عباسی برای آنان فراهم شد.

 

انتهای پیام
captcha