تجهیز موزه حرم امام حسین(ع) به فناوری‌های روز
کد خبر: 4038354
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

تجهیز موزه حرم امام حسین(ع) به فناوری‌های روز

موزه جدید الوارث متعلق به آستان مقدس حسینی برای نخستین بار در نمایش آثار حرم سید الشهداء از فناوری دیجیتال و وسایل مدرن استفاده کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه آستان مقدس امام حسین(ع)، دبیرخانه آستان از راه‌اندازی فناوری‌های دیجیتال و ابزارهای مدرن نمایشی در موزه جدید الوارث خبر داده است که موزه‌ای جدید و ویژه اموال حرم امام حسین(ع) است و اولین موزه در نوع خود در سطح موزه‌های عراق شمرده می‌شود.

علاء احمد ضیاء الدین، جانشین دبیر کل آستان مقدس حسینی و ناظر بر پروژه موزه الوارث گفت: اداره آستان مقدس حسینی بنا به سفارش شیخ عبدالمهدی الکربلایی متولی شرعی آستان مقدس حسینی تاکید جدی داشت که موزه جدید الوارث ویژه حرم امام حسین(ع) مشتمل بر ویژگی‌ها و مجموعه‌های جدیدی قابل مقایسه با موزه‌های جهانی باشد.
وی افزود: موزه جدید الوارث هم اینک در صحن عقیله بنی هاشم زینب کبری(س) در همجواری حرم امام حسین (ع) در مساحتی بالغ بر 1250 مترمربع و در چهار 4 طبقه دایر شده است.
وی با اشاره به اینکه سازه بتنی موزه به طور کامل تکمیل شده است، تأکید کرد: برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری کامل فضای اختصاص داده شده و راه اندازی فناوری‌های دیجیتال بسیار پیشرفته انجام شده است تا بازدیدکنندگان در حین گردش در داخل موزه و  از ابزارهای مدرن برای نمایش مجموعه‌های نگهداری شده در موزه استفاده کنند.
قابل ذکر است که موزه (الوارث) به نمایش آثار کلکسیونی حرم امام حسین علیه السلام اختصاص دارد که شامل هدایایی از سلاطین و پادشاهان می‌شود و سایر آثار در گنجینه حرم الحسین نگهداری می‌شود.

انتهای پیام
captcha