جزیره سیسیل؛ کانون تقویت همکاری‌های فرهنگی ایران و ایتالیا
کد خبر: 4038428
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

جزیره سیسیل؛ کانون تقویت همکاری‌های فرهنگی ایران و ایتالیا

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در سفر به جزیره سیسیل با مارکو نونزیو روبینو (Marco Nunzio Rubino)، شهردار «سانتا آگاتا» دیدار و درباره راه‌های توسعه همکاری‎‌های فرهنگی و هنری تبادل نظر کرد.

به گزارش ایکنا؛ محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در جریان سفر خود به جزیره سیسیل ضمن شرکت در برنامه معرفی سینمای ایران در شهر سانتا آگاتا با برخی مقامات و شخصیت‌های فرهنگی این جزیره، دیدار و گفت‌وگو کرد.

امینی در نخستین برنامه سفر خود با حضور در دفتر روزنامه سیسیل با الساندرو لوداتو (Alessandro Lodato)، سردبیر این روزنامه دیدار و در خصوص همکاری‌های انتشاراتی در قالب ارائه مشاوره و پیشنهاد به منظور انتشار مقالات برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده با محتوای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، واقعیت ایران امروز و گفتمان انقلاب اسلامی در این روزنامه، هم‌اندیشی کرد.

وی در دیدار با دانییِله گَنجِمی (Daniele Gangemi)، کارگردان سیسیلی بر لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی بین دو کشور ایران و ایتالیا تأکید کرد.

همچنین، دو طرف بر تولید یک محصول مشترک سینمایی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا توافق کردند.

اهدای نشان به رایزن فرهنگی ایران

امینی در ادامه سلسله برنامه‌های سفر خود به جزیره سیسیل با مارکو نونزیو روبینو (Marco Nunzio Rubino)، شهردار «سانتا آگاتا» دیدار و درباره راه‌های توسعه همکاری‎‌های فرهنگی و هنری تبادل نظر کرد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا؛ مارکو نونزیو روبینو نیز در سخنانی، از آمادگی شهرداری سانتا آگاتا برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و چهره معاصر آن خبر داد.

جزیره سیسیل؛ کانون تقویت همکاری‌های فرهنگی ایران و ایتالیا

رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا برگزاری جشنواره‌های مشترک فرهنگی و هنری، سمینار و نشست‌های تخصصی ادبی با محوریت معرفی شعر و ادب فارسی و فرهنگ ایرانی را ضروری دانست و در ادامه، نشان یادمان ویژه شهرداری سانتا آگاتا به رایزن فرهنگی ایران اهدا شد.

امینی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه سیسیل ضمن معرفی اجمالی جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا، ساختار مناسبات همه جانبه فرهنگ محور ایران و ایتالیا به پشتوانه میراث و ریشه‌های تاریخی مشترک دو فرهنگ و تمدن غنی و پر قدمت ایران و ایتالیا را ترسیم و گزارش مختصری از تاریخ سینما در ایران ارائه داد.

همایش معرفی سینمای ایران

پس از آن، همایش معرفی سینمای ایران با حضور اندیشمندان، اساتید، دانشجویان و جمعی از علاقه‌مندان و هنردوستان در محل سالن نمایش سازمان فعالیت‌های داوطلبانه شهر سانتا آگاتا برگزار شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا همچنین تأکید کرد: سینمای غالبا معناگرا یا اجتماعی 4 دهه اخیر ایران، به یک برند بین‌المللی با زبانی بین‌المللی منبعث از خلاقیت و نوآوری مبدل شده است.

وی افزود: کارنامه مثبت سینمای ایران متکی بر زیرساخت‌هایی نظیر شهرک‌های سینمایی و سینماها، شبکه آموزش خصوصی و دولتی دانشگاهی و آموزشگاهی، ساز و کارهای تحت پوشش قرار دادن فارغ‌التحصیلان آنها، مجلات کتب و پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی با محتوای سینما و نقد آن، تشکل‌ها و اصناف اصحاب سینما، ده‌ها جشنواره بین المللی سینمایی و ... است.

بنابر این گزارش، خانم‌ها آنتونیا شرکاء (Antonia Shoraka) استاد زبان و ادبیات ایتالیایی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و ناتالیا تورنِسِلا (Natalia Tornedella) استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شرق شناسی ناپل دو کارشناس سینمای ایران، سخنرانان بعدی این نشست بودند.

انتهای پیام
captcha