مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی اسرائیل/ شهادت سه نظامی سوری
کد خبر: 4038526
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی اسرائیل/ شهادت سه نظامی سوری

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق که بامداد امروز، پنجم اسفندماه، رخ داد منجر به شهادت سه سرباز سوری شد و این حمله خسارات مادی نیز بر جا گذاشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یک منبع نظامی به این رسانه سوری اعلام کرد که حدود ساعت 1:10 بامداد امروز پنجشنبه رژیم صهیونیستی از سمت شمال دریاچه «طبریه»، نقاطی در اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد.

براساس این گزارش، پدافند هوایی سوریه توانست بیشتر موشک‌های متخاصم اسرائیل را در حریم هوایی جنوب غربی حومه دمشق پیش از رسیدن به اهداف خود رهگیری و منهدم کند.

در پی این حمله موشکی، سه سرباز سوری شهید شدند و این حمله خساراتی مادی نیز بر جا گذاشت.

بر اثر مقابله پدافند هوایی سوریه با تجاوز رژیم صهیونیستی، صدای انفجارهایی در دمشق پایتخت این کشور شنیده نیز شد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی ساعت 12:30 بامداد چهارشنبه نیز اقدام به شلیک چند فروند موشک زمین به زمین به نقاطی در استان القنیطره (جنوب سوریه) کرده بود.

به گفته منابع نظامی این حمله از سمت جولان اشغالی سوریه صورت گرفته و برخی مناطق دچار خسارت مادی شده و این حمله تلفات جانی نداشته است.

این سومین بار است که ارتش رژیم اسرائیل طی چند ماه اخیر اقدام به شلیک موشک از سمت جولان اشغالی به جنوب سوریه می‌کند.

در آخرین باری که این رژیم به وسیله جنگنده، اقدام به شلیک چند موشک به جنوب سوریه کرده بود، ارتش سوریه با موشک‌های پدافندی به این حمله پاسخ داد و شماری از آن‌ها را در آسمان منهدم کرد که یکی از این موشک‌ها در شمال فلسطین اشغالی سقوط کرد که به دنبال آن، رژیم اسرائیل چند موشک از جولان اشغالی سوریه به جنوب این کشور شلیک کرد.

رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته با هدف حمایت از تروریست‌های مزدور خود و جلوگیری از پیشروی‌های ارتش سوریه ده‌ها تجاوز موشکی ضد مناطق مختلف این کشور انجام داده است.

وزارت خارجه سوریه بارها در نامه‌هایی خطاب به سازمان ملل متحد و شورای امنیت تجاوزهای اسرائیل را محکوم و اعلام کرده است که با تمام ابزارهای مشروع به این تجاوزها پاسخ خواهد گفت.

انتهای پیام
captcha