نگرانی صهیونیست‌ها از گسترش کمپین بایکوت جهانی علیه رژیم اسرائیل
کد خبر: 4038834
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

نگرانی صهیونیست‌ها از گسترش کمپین بایکوت جهانی علیه رژیم اسرائیل

محافل صهیونیستی از گسترش جهانی جنبش بایکوت و تحریم کالاهای تولید شده در اراضی اشغالی، ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، محافل اسرائیلی ادعا می‌کنند که یک کمپین خصمانه از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا تحریم محصولات تولید شده در شهرک‌های یهودی در کرانه باختری، بیت‌المقدس اشغالی و بلندی‌های جولان را تشدید کند.

سارا هاتزنی کوهن، نویسنده دست راستی، در مقاله خود در اسرائیل هیوم نوشت: اسرائیل مدتی است که در معرض هجوم‌های پیاپی قرار گرفته است؛ به عنوان منشأ شرارت منطقه‌ای معرفی شده و در پایان ماه مارس آینده گزارش نماینده ویژه سرزمین‌های اشغالی منتشر می‌شود که در آن اسرائیل را به اعمال رژیم آپارتاید علیه فلسطینی‌ها متهم می‌کند. ژوئن آینده اولین گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل در مورد رویدادهای در جریان جنگ غزه منتشر خواهد شد.

وی افزود: بودجه این کمیسیون سازمان ملل بیش از دو برابر بودجه اختصاص یافته به کمیته تحقیقات اعزامی به سوریه است. قابل توجه است که خلاصه این گزارش قبلاً منتشر شده و بیان می‌کند که اسرائیل رژیمی جنایتکار، تبعیض‌آمیز و عامل خشونت و یک دولت آپارتایدی است. این سازمان‌های حامی تحریم اسرائیل توسط دولت‌های اروپایی تأمین مالی می شوند.

این نویسنده مدعی است که دولت و مقامات ذی‌صلاح در تل‌آویو برای مقابله با این کارزارهای خصمانه تلاش نمی‌کنند و هیچ راهبرد، ابزار و تمایلی برای مقابله با این کمپین‌ها ندارند.

این ناتوانی رسمی رژیم صهیونیستی در مواجهه با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، محافل اسرائیلی را بر آن داشته تا ادعا کنند که این اقدام ضربه مهلکی به کل اسرائیل است و به نوبه خود راه را برای کشاندن ژنرال‌های این رژیم به دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه هموار می‌کند.

انتهای پیام
captcha