جشنواره «با قلم تا استقلال» در سارایوو + فیلم و عکس
کد خبر: 4039207
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
با حضور دانش‌آموزان مسلمان برگزار شد؛

جشنواره «با قلم تا استقلال» در سارایوو + فیلم و عکس

مجتمع کالج فارسی بوسنیایی سارایوو، پایتخت بوسنی و‌هرزگوین به برگزاری جشنواره «با قلم تا استقلال» با حضور دانش‌آموزان این مجتمع اقدام کرده است.

جشنواره «با قلم تا استقلال» در سارایوو + فیلم و عکسبه گزارش ایکنا از سارایوو؛ این جشنواره به مناسبت دهه فجر و سالروز استقلال بوسنی وهرزگوین از 22 بهمن‌ماه آغاز شد و تا فردا، 9 اسفند ادامه دارد.

این برنامه با مشارکت و حمایت رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و شهردار منطقه «الیاش» سارایوو اجرا شد و دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه در آن شرکت کردند.

محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی ایران در سارایوو، قباد سلیمانی، مدیر بنیاد ملاصدرا، هارون حوجیچ،  نویسنده کتاب بوسنیایی «سجده بر زمین پاک بوسنی»، «علیا تورتکوویچ» مدیر انجمن نووی موزاییک سارایوو و ناشر کتاب ایرانی «سیزده ساله» از حاضران در این برنامه بودند.

برگزاری مسابقه کتابخوانی از برنامه‌های این جشنواره بود و در آن دانش‌آموزان به سؤالات مطرح‌شده از دو کتاب «سیزده ساله» تألیف «گلستان جعفریان» و «سجده بر زمین پاک بوسنی» با موضوع مقاومت و نقش نوجوانان و جوانان مسلمان در دفاع از دین، وطن و فرهنگ خود در دوران دفاع مقدس ایران و جنگ بوسنی پاسخ دادند و در پایان هیئت داوران به 10 نفر اول جوایز نقدی اهدا کرد.

این جشنواره با برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری همراه بود و پس از اجرای این برنامه‌ها جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

دانش‌آموزان در این برنامه از خانم گلستان جعفریان، نویسنده کتاب «سیزده ساله» به خاطر تألیف این کتاب قدردانی و احساسات خود را پس از خواندن کتاب، به وی ابراز کردند.

همچنین دانش‌آموزان علاوه بر شرکت در مسابقه کتابخوانی، در مسابقه تهیه ۹ فیلم کوتاه و مستند درباره 9 قهرمان ارتش بوسنی که در دوران جنگ بوسنی به شهادت رسیدند، با یکدیگر رقابت کردند و در این بخش نیز به بهترین‌ها جوایز نقدی نفیسی اهدا شد.

اجرای سرود ملی ایران در برنامه

ابراز احساسات دانش‌آموزان به خانم گلستان جعفریان
انتهای پیام
captcha