30 هزار معلم قرآن از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند می‌شوند + صوت
کد خبر: 4039899
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
برقراری:

30 هزار معلم قرآن از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند می‌شوند + صوت

طی مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مقرر شد 30 هزار معلم قرآن فاقد پوشش بیمه‌ای از خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این صندوق بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیش از ظهر امروز، 11 اسفندماه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (وزارت مردم) برگزار شد.

بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر

طی این مراسم، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر گفت: در راستای اصل 29 قانون اساسی  جامعه هدف این صندوق، جامعه آرمانی ما هستند به طوری که برای این قشر زحمتکش تلاش می‌کنیم و بر خدمت‌رسانی به این افراد نیز افتخار می‌کنیم. در راستای این تفاهم‌نامه 30 هزار مربی قرآن که فاقد پوشش بیمه هستند، تحت بیمه قرار می‌گیرند، این جامعه قرآنی هم زحمت کش هستند و هم کار فرهنگی می‌کنند.

کد

وی با اشاره به اینکه باید از این جامعه قرآنی مطلع می‌شدیم و در راستای خدمت رسانی به آنها تلاش می‌کردیم، افزود: امیدواریم همینگونه که جامعه قرآنی در راستای تبیین اندیشه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند به تبلیغ رسالت این صندوق نیز بپردازند تا جامعه هدف بیشتر با فعالیت‌های این صندوق آشنا و جذب شوند تا بتوانیم افزایش سطح بیمه‌ای داشته باشیم.

برقراری بیان کرد: امیدواریم با گسترش فعالیت‌های این صندوق بتوانیم در راستای منویات امامین انقلاب و مقام معظم رهبری در راستای عدالت اجتماعی، قدم‌های مؤثرتری برداریم.

در بخش دیگر این برنامه مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، گفت: اصلی‌ترین سرمایه‌های موّلد کشور که با کمترین ادعاها بیشترین خدمات را به مردم می‌کنند همین مردم عشایر، کشاورزان و روستاییان هستند که نه تنها در عرصه تولید بلکه در تمامی عرصه‌ها نقش‌آفرین هستند.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

وی با اشاره به اینکه بر اتحادیه افتخار است که در کنار شما و همراه با شما در خدمت این قشر عزیز باشیم، ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌مندی 30 هزار معلم قرآنی ـ فرهنگی سراسر کشور قابل تحسین است.  

طلایی ادامه داد: باید تأسف بخوریم که علی رغم شعارهایی برای حمایت از جامعه قرآنی ـ مردمی کشور در طول 40 ساله، در عمل حرکت قابل قبولی از هیچ یک از دستگاه‌های مرتبط در بخش مردمی دیده نشده است با وجود اینکه بالغ بر 3 هزار مؤسسه قرآنی و 7 هزار خانه قرآن در کشور وجود دارد هنوز از حداقل‌های خدماتی چون بیمه‌ای برخوردار نیستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت بیان کرد: گلایه‌مند نیستم از اینکه جامعه هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند این موضوع خوب است اما زیبنده جامعه قرآنی نیست که بیمه قرآنیان کشور در ذیل صندوقی باشد که جامعه هنرمندان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

طلایی بیان کرد: امیدوارم این حرکت خوب و ارزنده‌ای که انجام گرفته است، آغازی باشد برای اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط همت کنند و بخش مردمی قرآنی را حمایت کنند تا بتوانیم ماهیت مردمی را حفظ و پشتیبانی کنیم و بتوانیم به جامعه قرآنی دست پیدا کنیم و شهروندان قرآنی داشته باشیم و جز فراگیری و حفظ قرآن، آموزه‌های آن را در عرصه‌های مختلف زندگی پیاده کنیم.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسه و تشکل‌های قرآن و عترت

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسه و تشکل‌های قرآن و عترت در ادامه گفت: آنچه که موجب انعقاد این تفاهم‌نامه و بهره‌مندی 30 هزار معلم قرآن فاقد برخورداری از بیمه شد، تلاش همکاران و دست‌اندرکارانی بود که جا دارد در همین مراسم از آنها تجلیل شود.

یادآور می‌شود، حسن ختام این مراسم، تجلیل از سه نفر از دست‌اندرکارانی که موجب سهولت انعقاد این تفاهم‌نامه شدند، امضای تفاهم‌نامه و عکس دسته جمعی بود. 

پیش از آغاز مراسم رونمایی، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری به اتفاق هیئت همراه از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کردند.

تفاهم‌نامه

همچنین این تفاهم‌نامه دو جانبه از سوی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(وزارت مردم)، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت منعقد شد.

 

انتهای پیام
captcha