بهره‌مندی مؤسسات قرآنی از معافیت مالیاتی منوط به بارگذاری اسناد تا پایان 1402
کد خبر: 4186196
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
انجم‌شعاع خبر داد:

بهره‌مندی مؤسسات قرآنی از معافیت مالیاتی منوط به بارگذاری اسناد تا پایان 1402

با پیگیری اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و پیرو مساعدت رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و ابلاغ بخشنامه مبنی بر اعمال معافیت و بخشودگی جرایم به ادارات کل امور مالیاتی کشور، موسسات قرآنی می‌توانند حداکثر تا پایان امسال اقدام به ارسال و بارگذاری اظهارنامه مالیاتی و دفاتر و اسناد کنند تا از معافیت مالیاتی و بخشودگی جرایم قابل بخشودگی و غیرقابل بخشودگی بهره‌مند شوند.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا درباره سرانجام اقدامات انجام شده در زمینه مشکل مؤسسات در تنظیم اظهارنامه و دفاتر امور مالیاتی، گفت: از ابتدای سال 1400 طی سلسله نشست‌هایی با تعدادی از نمایندگان مجلس به دنبال حل قانونی مشکل عدم توانایی مؤسسات قرآن و عترت در تنظیم اظهارنامه و دفاتر و اسناد و حل جرایم مختلف سال‌های متمادی مالیاتی مؤسسات بودیم. 

وی ادامه داد: در نهایت با پیگیری دکتر محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی در 19 اسفند 1400 با دکتر داود منظور که در آن زمان ریاست سازمان امور مالیاتی را برعهده داشتند، دیداری انجام شد که نتیجه آن ادامه جلسات با معاون فنی و حقوقی و کارشناسان سازمان در سال 1401 بود که به نامه شماره 3363/210/ص مورخ 25 اردیبهشت‌1401 آن سازمان منتج شد که نامه مثبت و تأکیدی بر همکاری و همراهی ادارات مالیاتی کشور با مؤسسات قرآنی بود. 

بهره‌مندی  مؤسسات قرآنی از معافیت مالیاتی

بهره‌مندی  مؤسسات قرآنی از معافیت مالیاتی

انجم‌شعاع اضافه کرد: در ادامه پیگیری‌ها و با همکاری سازمان امور مالیاتی در لایحه بودجه سال 1402 که به مجلس پیشنهاد شد در جزء (ب) بند (٢) تبصره (۶) موضوع معافیت مؤسسات قرآنی و بخشودگی جرایم قابل بخشودگی و غیرقابل بخشودگی پیش‌بینی شد که با رأی مثبت نمایندگان مجلس این لایحه به قانون تبدیل شد. 

بهره‌مندی مؤسسات قرآنی از معافیت مالیاتی

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی تصریح کرد: به موجب این قانون، مؤسسات قرآنی که ماهیت حقوقی دارند با ارائه اظهارنامه مالیاتی و دفاتر می‌توانند از نرخ صفر مالیاتی سال‌های 1390 تا 1399 برخوردار شوند اما هرساله فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاق قانون مبنی بر تسلیم موارد مذکور در سال 1402، اخیراً با مساعدت آقای سیدمحمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی و ابلاغ بخشنامه‌ 16/200/1402 در تاریخ 14 آبان 1402 به ادارات کل امور مالیاتی، بر تمدید زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و اسناد مالی تا پایان سال 1402 تصریح شده است.

بهره‌مندی مؤسسات قرآنی از معافیت مالیاتی

دریافت کامل بخشنامه در قالب فایل PDF

انجم‌شعاع تأکید کرد: اتفاق مهم این است که مؤسسات قرآنی می‌توانند حداکثر تا پایان سال 1402 به ارسال و بارگذاری اظهارنامه مالیاتی و دفاتر و اسناد اقدام کنند تا از معافیت مالیاتی و بخشودگی جرایم قابل بخشودگی و غیرقابل بخشودگی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha