بیانیه آیت‌الله سیستانی و عمار الحکیم در محكوميت انفجار مسجد «پیشاور» پاکستان
کد خبر: 4040244
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

بیانیه آیت‌الله سیستانی و عمار الحکیم در محكوميت انفجار مسجد «پیشاور» پاکستان

دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در نجف اشرف و سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف نیروهای دولت ملی عراق با صدور بیانیه‌های جداگانه، انفجار دلحراش امروز، 13 اسفندماه، در مسجد «کوچا ریسالدار» شهر «پیشاور» پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی پایگاه العالم، دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی، در پی انفجار انتحاری امروز در شهر پیشاور پاکستان، مرجع دینی شیعیان در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای این حادثه دلخراش را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
(إنا لله وإنا الیه راجعون)
برادران وخواهران ایمانی در شهر پیشاور پاکستان (أعزهم الله تعالی)
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
فاجعه دردناکی که امروز در نماز جمعه مسجد «کوچا ریسالدار» به وقوع پیوست، وشهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از نمازگزاران بی‌گناه را در پی داشت، موجب تأسف واندوه فراوان گردید.

ضمن عرض تسلیت به شما عزیزان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، برای همگان صبر وشکیبایی وبرای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این رخداد تلخ علو درجات مسألت می‌نماییم.

حوزه علمیه نجف اشرف ومرجعیت عالی شیعه با محکوم نمودن این جنایت هولناک که وحدت مسلمانان را نشانه رفته است، از دولت محترم پاکستان می‌خواهد در جهت حمایت از مردم بی‌پناه در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ اندیشی نموده و اقدامات پیشگیرانه و لازم را در نظر بگیرد، و اجازه ندهد اجتماعات دینی آنان مورد حملات خشونت‌بار و وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع شود.

دوام عزت وسربلندی ملت شریف پاکستان را از خداوند متعال خواستاریم.
۳۰ /رجب/ ۱۴۴۳ هـ
دفتر سید علی سیستانی ـ نجف اشرف

پیام تسلیت عمار الحکیم در پی حادثه دلخراش پاکستان

پایگاه خبری «الفرات نیوز»، گزارش داد: سید عمار الحکیم، رئیس نیروهای ائتلاف دولت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام جنایتکارانه و خائنانه را محکوم می‌کنیم و تسلیت خود را به ملت دوست پاکستان به‌ویژه خانواده قربانیان ابراز می‌کنیم.

مسئولان دولتی در شهر پیشاور پاکستان اعلام کردند: شمار قربانیان انفجار انتحاری امروز به ۵۶ کشته رسیده و دست‌کم ۱۹۰ نفر نیز زخمی شدند.

بیانیه آیت‌الله سیستانی و عمار الحکیم در محكوميت انفجار مسجد «پیشاور» پاکستان

منابع بیمارستانی شهر پیشاور نیز گفتند که وضعیت برخی از زخمی‌ها بحرانی است و افزایش مجدد شمار قربانیان وجود دارد.

حمله مرگبار به نمازگزاران شیعه در پیشاور محکومیت سراسری را در پاکستان درپی داشته و نخست‌وزیر این کشور نیز طی پیامی با ابراز همدردی با خانواده قربانیان از وزیر کشور پاکستان خواست تا تحقیقات سریع برای شناسایی عوامل دخیل در این حمله را آغاز کند.

مقامات سیاسی پاکستان، رؤسای احزاب و شخصیت‌های مذهبی نیز طی پیام‌هایی حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور را به شدت محکوم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین «ناصر عباس جعفری»، دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان طی پیامی حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور را محکوم و خواستار برخورد دولت و نهادهای امنیتی علیه عوامل این حمله شد.

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله تروریستی به مسجد کوچه رسالدار شهر پیشاور پاکستان را با هدف تفرقه‌افکنی بین مسلمانان دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز در پیشاور پاکستان را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام
captcha