حمایت آمریکا از متحدانش سراب است
کد خبر: 4040373
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

حمایت آمریکا از متحدانش سراب است

حجت‌الاسلام علی دعموش گفت: اوکراین قربانی سیاست تنش‌افزایی ایالات متحده آمریکا در جهان شده است. درسی که از آن‌چه در اوکراین جریان دارد می‌توان گرفت، این است که حمایت آمریکا از ابزارها و متحدانش فقط یک سراب است نه حقیقت.

به گزارش ایکنا به نقل از سبا نت، حجت‌الاسلام علی دعموش، نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، طی سخنانی در نماز جمعه، 13 اسفند بیروت تصریح کرد: غرب امروز با استانداردهای دوگانه با بحران‌های جهان برخورد می‌کند، در حالی که علیه جنگ اوکراین قیام کرده، در مقابل جنایات آمریکا و عربستان علیه مردم یمن یا در قبال دزدی‌های آمریکا از نفت سوریه و پول مردم افغانستان سکوت اختیار کرده است.

وی دولت آمریکا را اولین و آخرین مسئول وقایع اوکراین دانست و گفت: این آمریکا بود که در مسیری برنامه‌ریزی شده، تحریک و فشار می‌آورد.

دعموش افزود: کشور اوکراین قربانی سیاست تنش‌افزایی آمریکا در جهان شده است. درسی که از وقایع اوکراین می‌توان گرفت، این است که حمایت آمریکا از ابزارها و متحدانش فقط یک سراب است نه حقیقت. حقیقت این است که رئیس جمهور اوکراین و رئیس جمهور سابق افغانستان که به آمریکا دل بستند و به آن اعتماد کردند، اعتراف کردند که ایالات متحده آن‌ها را تنها گذاشته است.

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: نژادپرستی همچنان بر رفتار مدعیان تمدن، پیشرفت و توسعه و منادیان حقوق بشر حاکم است. در پیشرفته‌ترین کشورها که داعیه‌دار حمایت از حقوق بشر هستند، یعنی آمریکا و کشورهای اروپایی رفتار نژادپرستانه با رنگین‌پوستان را می‌بینیم.

علی دعموش در پایان گفت: ما جنگ، کشتار، اشغال، ویرانی و نابودی را در هر منطقه‌ای از جهان که باشد بر اساس اصل نفی بی‌عدالتی و تجاوز رد می‌کنیم.

به دنبال حمله بامداد پنجشنبه،‌ پنجم اسفند نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام
captcha