کانون‌های مساجد روزنه‌های امید در محلات هستند
کد خبر: 4040826
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

کانون‌های مساجد روزنه‌های امید در محلات هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روزنه‌های امید برای مردم و جوانان در محله‌های سطح شهر هستند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 15 اسفندماه در دیدار مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روزنه‌های امید برای مردم و جوانان در محله‌ها هستند.

وی افزود: حضرت امام (ره) تعبیری در خصوص مساجد داشتند که از آن به عنوان سنگر یاد می‌کردند و باید از آن حفاظت کنیم و در این راستا نیز مقام معظم رهبری در اجلاس نماز توصیه‌هایی داشتند که ما باید آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم و این توصیه‌ها را به کار گیریم.

امام جمعه یزد بیان کرد: متأسفانه حرف‌های بزرگان را می‌شنویم و چند روزی روی آن مانور می‌دهیم و در نهایت نیز در کتاب‌ها ثبت می‌شود ولی یکی از کارهای ما باید بازخوانی فرمایشات امام (ره) و رهبری باشد و آنها را در عرصه عمل وارد کنیم.

ناصری یزدی ادامه داد: معتقد هستیم که باید اصول حرکتمان را بر مبنای تحول در سیستم آموزشی قرار دهیم و حرکت جوانان و نوجوانان را از مدرسه شروع کنیم.

وی بیان کرد: تحول در آموزش و پرورش و همچنین توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان اصول اساسی است که متأسفانه هرچه بیان کردیم و فریاد زدیم، نسبت به آن بی توجهی شد.

امام جمعه یزد گفت: نکته اساسی در تحول، همین تحول در آموزش است و گرچه درازمدت است اما کمتر به آن توجه می‌‌شود. تفکر، تعقل و تدین به عنوان سه اصلی است که در سیستم آموزشی ما حذف شده است. 

وی بیان کرد: کانون‌های مساجد باید فکر اساسی برای درازمدت در جهت جذب جوانان داشته باشند و همه را در بر گیرند. دشمن از راه آموزش وارد شده و ما نیز باید از همان راه وارد شویم.

انتهای پیام
captcha