بهره‌گیری از اسلام و قرآن در دوره آموزشی دانشگاه «مونستر» آلمان
کد خبر: 4040956
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

بهره‌گیری از اسلام و قرآن در دوره آموزشی دانشگاه «مونستر» آلمان

دانشگاه مونستر در آلمان، دوره جدیدی با عنوان «اسلام در خدمات اجتماعی» برگزار کرده که در آن دانشجویان قرار است درباره بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام و قرآن در حوزه خدمات اجتماعی به بحث‌ و‌ گفت‌وگو بپردازند.

بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام و قرآن در دوره آموزشی دانشگاه مونستر آلمانبه گزارش ایکنا، بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی در آلمان معتقدند که مسلمانان این کشور در بحران‌ها و شرایط اضطراری نیاز به حضور امامان جماعت یا مددکاران اجتماعی دارند که به باورهای اسلامی واقف باشند. این در حالی است که آلمان با کمبود نیروی مسلمان در حوزه مددکاری مواجه است.

از این‌رو، دانشگاه مونستر، دوره جدیدی با عنوان «اسلام در خدمات اجتماعی» راه‌اندازی کرده است. این دوره آموزشی ۹ ماهه عمدتاً برای امامان و مددکاران اجتماعی برگزار شده است. در حال‌ حاضر قرار است که ۲۵ نفر در اولین‌ دوره شرکت کنند. هدف این است که چنین برنامه مطالعاتی برای بلندمدت ایجاد شود.

بنا به اعلام سایت اسلامیشه تسایتونگ، مهند خورشیدی، رئیس مرکز الهیات اسلامی در دانشگاه مونستر درباره راه‌اندازی این دوره گفت: «در این دوره مطالعاتی، تمرکز دانشجویان بر موضوع بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام و قرآن در حوزه مددکاری اجتماعی است. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان در دوره باید درباره ضرورت مبارزه با افراط‌گرایی و احترام به ارزش‌های اساسی کشور آلمان به مطالعه و تحقیق بپردازند.»

براساس گزارش سایت اسلامیشه تسایتونگ، پروژه مذکور از سوی مرکز آموزش‌های سیاسی ایالت نوردراین-وستفالن و وزارت داخله این ایالت مورد حمایت مالی قرار دارد و این دو مرکز، هر کدام با ۵۰ هزار یورو این پروژه را از نظر مالی تأمین می‌کنند.

کلاوس کایزر، مسئول امور خارجی پارلمان آلمان در این باره گفت: «این پروژه کمک خواهد کرد تا خدمات اجتماعی در جوامع و نهادهای اسلامی به شکل حرفه‌ای انجام شود. با توجه به نیاز روزافزون به خدمات اجتماعی در جامعه آلمان، چنین آموزش‌هایی اهمیت زیادی پیدا کرده است.»

مایکل کوانته، رئیس دانشگاه مونستر نیز در این باره گفت: «راه‌اندازی این برنامه مطالعاتی در راستای رفع نیازهای جامعه آلمان صورت گرفته است. همچنین این دوره‌ به شکل ملموس به نیازها و چالش‌های مربوط به خدمات اجتماعی می‌پردازد.» او همچنین معتقد است که باید گروه‌های مختلف مذهبی به شکلی صلح‌آمیز در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

انتهای پیام
captcha