امضای توافق‌نامه همکاری بین آیسسکو و کتابخانه ملی مراکش
کد خبر: 4041227
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

امضای توافق‌نامه همکاری بین آیسسکو و کتابخانه ملی مراکش

در دیدار رئیس سازمان مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام و رئیس کتابخانه ملی مراکش، طرفین توافقنامه‌ای را برای همکاری در زمینه نگهداری و ترمیم نسخ خطی و دیجیتال‌سازی کتب اسلامی امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دکتر سالم بن محمد المالک، رئیس سازمان آیسسکو در دیدار با دکتر محمد الفران، مدیر کتابخانه ملی مراکش توافقنامه‌ای برای همکاری در زمینه اجرای برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه کتاب‌های خطی و میراث مکتوب اسلامی امضا کردند.

در این دیدار که امروز در محل دفتر مرکزی کتابخانه ملی مراکش در رباط و با حضور دکتر عبد الاله بنعرفه معاون مدیرکل آیسسکو برگزار شد، طرفین زمینه‌های همکاری پیشنهادی را بررسی کردند.

این همکاری‌ها در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مرمت نسخه‌های خطی، برگزاری اجلاس بین‌المللی آینده کتابخانه‌های ملی و همکاری در برنامه صوتی سازی کتاب‌های اسلامی انجام می‌شود.

برنامه اخیر هم اکنون از سوی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام وابسته به آیسسکو در حال اجراست. از سویی برنامه دیگری نیز با هدف دیجیتال‌سازی میراث مکتوب اسلامی که در کتابخانه ملی مراکش نگهداری می‌شود نیز از دیگر محورهای همکاری است که در این توافقنامه به آن اشاره شده است.

این توافق بخشی از رویداد فرهنگی «رباط پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2022 میلادی» است که در چارچوب برنامه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام به منظور بزرگداشت پایتخت‌های فرهنگی و تاریخی جهان اسلام انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha