کمک 6 میلیاردی خیرین به قرارگاه یاوران قرآنی شهید سلیمانی + عکس
کد خبر: 4041331
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

کمک 6 میلیاردی خیرین به قرارگاه یاوران قرآنی شهید سلیمانی + عکس

جانشین قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در مجموع مبلغ شش میلیارد و بیست و پنج میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و خدمات عام المنفعه از سوی خیرین قرآنی به این قرارگاه اختصاص یافته است.

به گزارش ایکنا، قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت و برنامه‌ریزی سازمان دارالقرآن کریم شکل گرفته است که هدف از تشکیل آن استفاده از ظرفیت خادمان قرآن، شناسایی، سازماندهی و استفاده از ظرفیت خیرین در جهت رفع محرومیت‌های فرهنگی و معیشتی در سراسر کشور است.
 
جواد خسروی، جانشین قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص آخرین نشست این قرارگاه در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: آخرین نشست فصلی قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی شهید سلیمانی با حضور تمامی مسئولان کمیته‌های این قرارگاه و با محوریت ارائه گزارش فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۰ و ارائه راهبرد‌ها در سال ۱۴۰۱ در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

وی گفت: در مدت ۱۶ ماه و از شکل‌گیری این قرارگاه تا نیمه دی‌ماه که مصادف با دومین سالگرد شهید سلیمانی بود، مبلغ سه میلیارد و هشتاد و پنج میلیون تومان به صورت کمک‌های نقدی و خدمات عام المنفعه، جذب منابع داشتیم و از ۱۳ دی‌ماه تا ۱۵ اسفندماه نیز به همت مسئولان کمیته‌های قرارگاه شهید سلیمانی، مبلغ دو میلیارد و هشتصد و شصت و پنج میلیون تومان جذب منابع داشتیم و در مجموع مبلغ شش میلیارد و بیست و پنج میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و خدمات عام المنفعه، این قرارگاه، خدمات مردمی خود را به اجرا درآورده است.

خسروی گفت: در مدت ۱۶ ماه فعالیت قرارگاه شهید سلیمانی، مواردی همچون کمک به نیازمندان، رسیدگی به مناطق زلزله زده، کمک به افراد کم برخوردار منطقه سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و همچنین در تهران، آزادی زندانیان غیرعمد، تهیه سبد‌های معیشتی، تهیه لوازم التحریر، کمک به بیماران صعب العلاج و تهیه دارو برای این قشر و همچنین تهیه جهیزیه به خانواده‌های کم‌برخوردار و بی‌سرپرست در دستور کار این قرارگاه قرار گرفت و به مرحله اجرا در آمد.

جانشین قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص راهبرد‌های این قرارگاه در سال ۱۴۰۱ نیز بیان کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته، فعالیت‌های قبلی این قرارگاه و رسیدگی به درخواست‌های مردم همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی درباره کمک‌های ایرانیان ساکن خارج از کشور گفت: اخیراً مجموعه‌ای با عنوان ایران دوستان به قرارگاه شهید سلیمانی اضافه شدند و کمک‌های خود را از طریق قرارگاه به مردم کم‌برخوردار منطقه سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان ارسال نمودند. امیدواریم به برکت قرآن و خون شهید سلیمانی، این حرکات مردمی و عام المنفعه در جامعه هر چه بیشتر گسترش یافته و نقشی در محرومیت‌زدایی در جامعه ایفا کند.
انتهای پیام
captcha