نمایش 63 تابلوی نفیس قرآنی در نمایشگاه کربلا + عکس
کد خبر: 4041473
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

نمایش 63 تابلوی نفیس قرآنی در نمایشگاه کربلا + عکس

در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کربلا ۶۳ تابلو متعلق به قرون یکم تا چهاردهم هجری قمری به علاوه ۴۶ قرآن چاپ شده در سراسر جهان به نمایش درآمده و در حاشیه این نمایشگاه نیز تاریخچه کتابت قرآن و فیلم‌هایی از قرآن‌های خطی موجود در موزه‌ها و کتابخانه‌های سراسر جهان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، نمایشگاه نسخه‌های نادر قرآن کریم مربوط به سده‌های نخستین اسلام که با خطاطی‌های مختلف از کشورهای متعدد جمع‌آوری شده است، برای نخستین بار در استان کربلای معلی برگزار شد.

در این نمایشگاه، ۵ نسخه خطی از هر قرن هجری قمری به علاوه قدیمی‌ترین نسخه‌های به دست آمده در کشورهای اسلامی مختلف به نمایش گذاشته شده است.

 در این نمایشگاه که تابلوهای قرآنی مربوط به سده‌های مختلف نیز به نمایش گذاشته شده است، خطاطان و کارشناسان تاریخ اسلامی از کشورهای اسلامی مختلف نیز شرکت دارند.

محمد المنصوری ناظر این نمایشگاه درباره نسخه‌های نادر قرآن گفت: در این نمایشگاه ۶۳ تابلو که در قرن یکم هجری قمری تا قرن چهاردهم نوشته شده به علاوه ۴۶ قرآن چاپ شده در سراسر جهان به نمایش درآمده است.

المنصوری گفت: قرآن‌های به نمایش درآمده از کشورهای سوریه، ایران، مصر، اندونزی، اردن، بحرین، ترکیه، مالزی، برونئی، لیبی، هند، پاکستان، عربستان، الجزایر، مراکش، آلمان، فرانسه، قازان و غیره آورده شده است.

منتظر حسن، مدیر مرکز تبلیغ قرآنی و مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، تاریخ تدوین این کتاب مقدس از زمان بعثت پیامبر بزرگوار اسلام را مستندسازی می‌کند و دربردارنده نمونه‌هایی از قرآن ترجمه شده به زبان‌های غیر عربی است که برخی به شکل تابلوهای هنری از آیات قرآنی و به خصوص نسخه‌های قدیمی است. وی گفت: ۲۰ کشور عربی و غیر عربی در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر مرکز تبلیغ قرآنی افزود: در این نمایشگاه غرفه‌‌ای به قرآن‌های ترجمه شده به بسیاری از زبان‌های جهان از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، اردو، ترکی، چینی، افغانی و فیلیپینی و دیگر زبان‌ها اختصاص یافته است همچنین غرفه‌ای برای «مصحف رنگی تجوید» (دارای علامت‌های رنگی ویژه علم تجوید)، غرفه‌ای برای آموزش قرائت صحیح به بازدیدکنندگان، غرفه‌ای مخصوص خط عربی و بالاخره غرفه‌ای برای مرکز چاپ و نشر قرآن تدارک دیده شده است.

در این نمایشگاه همچنین تاریخ کتابت قرآن کریم و مراحل تحول آن از قرن یکم تا قرن چهاردهم به همراه فیلم‌هایی از قرآن‌های خطی موجود در موزه‌ها و کتابخانه‌های سراسر جهان قابل رویت است.

این نمایشگاه امروز به کار خود پایان می‌دهد. 

نمایشگاه بین‌المللی نسخه‌های کمیاب قرآن کریم در کربلای معلی+عکس

نمایشگاه بین‌المللی نسخه‌های کمیاب قرآن کریم در کربلای معلی+عکس

نمایشگاه بین‌المللی نسخه‌های کمیاب قرآن کریم در کربلای معلی+عکس

نمایشگاه بین‌المللی نسخه‌های کمیاب قرآن کریم در کربلای معلی+عکس

انتهای پیام
captcha