داعش سرکرده جدید خود را معرفی کرد
کد خبر: 4042002
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳

داعش سرکرده جدید خود را معرفی کرد

گروه تروریستی داعش شامگاه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تأیید مرگ سرکرده پیشین خود، سرکرده جدید را نیز معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فارس، گروه تروریستی داعش شامگاه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، هلاکت سرکرده پیشن خود «ابو ابراهیم القرشی» را تأیید کرد.

شبکه خبری المیادین ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که  این گروه تروریستی «ابو الحسن الهاشمی القرشی» را به عنوان سرکرده جدید خود معرفی کرده است.

داعش با انتشار یک فایل صوتی که توسط ابو عمر المهاجر سخنگوی این گروه منتشر شد، ضمن اذعان به وضعیت نابسامان این گروه در کشورهای مختلف، به حمله عناصر این گروه به زندان «غویران» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه اشاره کرد و مدعی شد که فرار این عناصر، یک «حماسه» بوده است.

 در این حمله ساختگی که با حمایت مستقیم نظامیان تروریست آمریکایی صورت گرفت، شماری از سرکرده‌های ارشد داعش توسط آمریکایی‌ها از زندان فراری داده شدند. منابع رسانه‌ای گفتند که در جریان حمایت آمریکا، دستکم ۷۵۰ عنصر برجسته داعش فراری داده شدند.

در این فایل از عناصر داعش خواسته شده است که با سرکرده جدید، «بیعت» کنند. المهاجر همچنین مدعی شد که فراری دادن زندانیان این گروه، از آخرین «دستاوردهای» القرشی بوده است. وی گفت که انتخاب ابوالحشن القرشی بنا به «وصیت» سرکرده پیشین بوده است. این در حالی است که جزئیاتی درباره ابوالحسن القرشی وجود ندارد و هیچ تصویری نیز از وی منتشر نشده است.

درباره حمایت‌های آمریکا از داعش، «عارف الحمامی» نماینده ائتلاف «دولة القانون» عراق، از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور خبر داد و تأکید کرد، طرح بین‌المللی به رهبری آمریکا وجود دارد مبنی بر حمله به زندانهای عراق به ویژه زندانهای استان الانبار. به گفته وی، بر اساس این طرح، پس از حمله به این زندانها، سرکرده‌های گروه تروریستی داعش فراری داده می‌شوند.

این نماینده عراقی با بیان اینکه برخی از مسئولان سیاسی عراق، مجری این طرح آمریکا خواهند بود، ادامه داد: «آمریکا و همپیمانان داخلی آن، در راستای متزلزل کردن نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد که از طریق حملات گروههای تروریستی و مشغول کردن الحشد الشعبی به این حملات، صورت خواهد گرفت».

وی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی و دستگاههای امنیتی در برابر این طرح‌های خبیثانه خواهند ایستاد و در راستای برقراری امنیت در داخل عراق و مرزهای این کشور، تلاش خواهند کرد تا از نفوذ عناصر تروریستی یا فراری دادن عناصر داعش از زندان‌های عراقی به ویژه زندان‌های «الرمادی» جلوگیری کنند.

گسیل سلاح‌های آمریکایی به سمت داعش

در همین ارتباط، «عدی الخدران» یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از گروه تروریست داعشی در این استان عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق «حمرین»، «الحاوی» یا مناطق، به خوبی هویداست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماههای اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: «مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاح‌های پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز».

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که داعش در ۹۰ درصد از حملات خود، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. لذا باید تحقیقات فوری آغاز شود تا مسیر رسیدن این سلاح و تأمین کنندگان آن مشخص و تبیین شود که چه طرفهایی این سلاحها را به دست داعش می‌رسانند.

خدران با بیان اینکه این مسئله خطرناک است و به امنیت ملی عراق، آسیب وارد می‌کند، خاطر نشان کرد، شواهد حاکی از این است که طی ماه‌های گذشته، «حمایت‌های بی‌سابقه‌ای» از داعش صورت گرفته و همین عامل باعث شده است که حملات این گروه در دیالی و سایر استان‌های عراق افزایش پیدا کند

با وجود تمام شواهد مربوط به همکاری‌های آمریکا و داعش، ولی  «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش گفته بود که نظامیان این کشور سرکرده داعش را در سوریه از پای درآورده‌اند.  این در حالی است که منابع عراقی چهاردهم بهمن ماه گذشته خبر دادند که سازمان اطلاعات این کشور در عملیات ترور القرشی مشارکت داشته است.

انتهای پیام
captcha