ظرفیت‌های گسترده مازندران را می‌توان به نفع کشور فعال کرد
کد خبر: 4042027
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:‌

ظرفیت‌های گسترده مازندران را می‌توان به نفع کشور فعال کرد

رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان مازندران، اظهار کرد: بی‌تردید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده می‌توان از ظرفیت‌های گسترده استان مازندران نه فقط به نفع آبادانی این استان بلکه برای کشور بهره گرفت. ‎

می‌توانرئیس جمهوری در فرودگاه ساری می‌ظرفیت‌های گسترده مازندران را به نفع استان و کشور فعال کردبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، صبح امروز، 20 اسفندماه در فرودگاه ساری، در جمع خبرنگاران، گفت: استان مازندران، استان تولیدکننده محصولات کشاورزی بوده و به‌عنوان قطب کشاورزی شناخته می‌شود و از ظرفیت و نعمت دریا، جنگل، زمین حاصلخیز و نیروی انسانی کارآمد برخوردار است.

رئیس جمهور تصریح کرد: استان مازندران به رغم برخورداری از ظرفیت‌ها و امکانات گسترده و متنوع کشاورزی و معدنی از مشکلات و کمبود‌های جدی برخوردار است که این مشکلات پیش از انجام این سفر در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در جریان این سفر قرار است برای رفع مشکلات استان تصمیم‌گیری شود.

براساس این گزارش؛ همزمان با ورود رئیس‌جمهور برخی از وزرا و نمایندگان رئیس‌جمهور با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در شهرستاها حضور یافتند و پیگیر مسائل و مشکلات استان هستند.

زمینه استقرار صنایع در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور فراهم شود

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز پس از استقبال از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، استاندار و جمعی از مسئولان محلی در  فرودگاه شهدای ساری برای بازدید از ظرفیت اقتصادی بندر امیرآباد عازم این منطقه شد.

رئیس‌جمهور در این بازدید بیان کرد: هرگونه موانع زیست محیطی برای توسعه بندر امیرآباد و استقرار صنایع در این منطقه باید برطرف شود. باید زمینه استقرار صنایع در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور فراهم شود.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران نیز در این دیدار فراهم شدن استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در مازندران را از طرح‌های توسعه‌ای این بندر برشمرد و درخواست کرد امکان توسعه کریدور شرق به غرب بندر امیرآباد و زمینه‌های از سرگیری مجدد برخی کارخانه‌های غیرفعال در این بندر نیز فراهم شود.

انتهای پیام
captcha