بازدید رئیس‌جمهور از مجهزترین مرکز آزمایش و نگهداری محصولات کشاورزی جویبار
کد خبر: 4042085
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

بازدید رئیس‌جمهور از مجهزترین مرکز آزمایش و نگهداری محصولات کشاورزی جویبار

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته‌بندی، نگهداری و بازاریابی محصولات کشاورزی در جویبار بازدید کرد.

بازدید رئیس جمهور از مجهزترین مرکز در جویباربه گزارش ایکنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز، 20 اسفندماه در بازدید از امکانات، تأسیسات و تجهیزات شرکت روماک‌گستر پارس بر لزوم راه‌اندازی مراکز پیشرفته بسته‌بندی و نگهداری محصولات باغی در مناطق مختلف کشور به‌ویژه استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند، تاکید کرد و خواستار تلاش برای بومی‌سازی دانش فراوری، آزمایش و بسته‌بندی پیشرفته محصولات کشاورزی شد.

خطوط تولیدی این واحد مطابق به‌روزترین استاندارد‌های بین‌المللی طراحی و ساخته شده است. این مرکز مجهز به آزمایشگاه‌های تخصصی بوده و از امکان اسکن و عکس‌برداری سه‌بعدی برای سنجش کیفیت داخلی محصول، شناسایی و ردیابی محصولات بسته‌بندی شده، تشخیص صدمات محیطی میوه‌جات، توزین میوه به‌صورت دقیق و با سرعت بالا و اندازه‌گیری ابعاد انواع محصولات برای عرضه به بازار‌های جهانی است.

این مجموعه همچنین دارای سالن‌های بسته‌بندی، آماده‌سازی، بارانداز، آزمایشگاه، تونل انجماد، بسته‌بندی و سردخانه‌های زیر صفر درجه است.

سالن‌های سردخانه و انجماد این مرکز، قابلیت نگهداری هزاران تن محصول کشاورزی، سبزی و صیفی دارد و از این روی از نقش مهمی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و باغی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha