تأسیس و تجهیز خانه‌های بهداشت؛ اولویت وزارت بهداشت در روستاها
کد خبر: 4042108
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

تأسیس و تجهیز خانه‌های بهداشت؛ اولویت وزارت بهداشت در روستاها

وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد گفت: اولویت اصلی ما در حوزه بهداشت و درمان در روستا‌ها تأسیس و تجهیز خانه‌های بهداشت است، هر جا که پروژه خانه بهداشت شروع شده باشد ما در تکمیل آن کمک می‌کنیم.

وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری محمودآباد به گزارش ایکنا از مازندران، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، امروز، 20 اسفندماه در جریان سفر یک روزه هئیت دولت به مازندران، در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد، اظهار کرد: حضور و بازدید میدانی مسئولان در مناطق و شهرستان‌ها نشان‌دهنده عزم راسخ دولت برای بررسی و حل مشکلات است.

عین‌اللهی ویروس کرونا را دلیل عدم حضور در میان مردم و تمامی نقاط شهرستان‌ها بیان کرد و با تأکید بر استفاده حداکثری از استعداد‌های محلی، اظهار کرد: استعداد‌ها و ظرفیت‌های محلی نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه مناطق ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام نامه‌های مردم طبقه‌بندی شده و به دست مسئولان مربوطه خواهد رسید، گفت: ما شرایط اقتصادی خاصی داریم، از ابتدای انقلاب تاکنون لحظه به لحظه هنوز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از آمار بالای تلفات جاده‌ای و تصادفات و وضعیت بد جاده‌ها و خرابی آسفالت‌ها در استان مازندران، گفت: بیشترین تلفات جاده‌ای کشور مربوط به مازندران است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته کرونا ضربه بسیار مهلکی به آموزش کشور وارد کرد، افزود: آثار زیانباری در دوران پسا کرونا گریبانگیر ما خواهد شد که باید به آن توجه و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به استقرار بیمارستان شهدای محمودآباد در کنار دریا، گفت: این شهرستان با این ظرفیت، فرصت خوبی برای طرح گردشگری سلامت دارد که توجه به این مسئله تأثیر و نتایج خوبی به دنبال دارد.

عین‌اللهی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در حوزه بهداشت و درمان در روستا‌ها تأسیس و تجهیز خانه‌های بهداشت است، هر جا که پروژه خانه بهداشت شروع شده باشد ما در تکمیل آن کمک می‌کنیم.

همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد وضعیت نابسامان جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی، قیمت بالای لوازم کشاورزی و مشکل سوخت برای کشاورزان، کمبود اعتبار لازم جهت تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام، کمبود تجهیزات و نیروی انسانی و کادر متخصص پزشکی، جابجایی مدیران ناتوان، توسعه فرودگاه بیشه‌کلا، تکمیل پروژه ۵۰۰ مگاواتی برق، وضعیت بد آب شرب و کمبود آب زراعی و رفع موانع اشتغال بانوان از مسائلی بود که توسط نمایندگان مردم، اصناف، اقشار و ادارات شهرستان محمودآباد با نماینده رئیس جمهور مطرح شد.

یادآور می‌شود، عین‌اللهی همچنین پیش از حضور در جلسه شورای اداری محمودآباد با خانواده شهید بهرام طهماسبی، شهید مدافع سلامت شهرستان محمودآباد، دیدار کرد و پس از آن با حضور در بیمارستان شهدای این شهرستان از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید و نحوه ارائه خدمات درمانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام
captcha