هشدار کارشناس فلسطینی نسبت به افزایش جنایات صهیونیست‌ها
کد خبر: 4042535
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

هشدار کارشناس فلسطینی نسبت به افزایش جنایات صهیونیست‌ها

یک کارشناس فلسطینی هشدار داد: در صورت ادامه جنایت‌های افراط‌گرایان صهیونیست در بیت‌المقدس ممکن است نبردی بزرگ‌تر از سیف‌القدس آغاز شود.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، در نتیجه حملات وحشیانه  افراطیون صهیونیست به فلسطینیان، از جمله تخریب و مصادره منازل در محله شیخ جراح و جبل مکبر و هجوم به شهر بیت‌المقدس بار دیگر این شهر مورد توجه قرار گرفته است.

نهادهای امنیتی اسرائیل، با توجه به جبهه‌های متعدد این رژیم، بیم آن را دارد که تجاوزات مکرر به مسجدالاقصی منجر به رویارویی بزرگتر از نبرد سیف‌القدس در چندین جبهه و در اشکال مختلف شود.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، اگر شهرک‌نشینان افراطی به تهدیدات خود در هجوم جمعی به الاقصی عمل کنند، وضعیت در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی دچار بحران شدید خواهد شد.

حسن عبده، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی، تأکید کرد که پیوند مقاومت به آنچه در بیت‌المقدس در حال وقوع است غیرقابل قطع بوده و مانعی جدی برای هرگونه تغییر در وضعیت بیت‌المقدس است.

عبده در گفت‌و‌گو با فلسطین الیوم گفت که اگر شهرک‌نشینان افراطی به‌طور دسته جمعی به مسجدالاقصی یورش ببرند، اوضاع در بیت‌المقدس و الاقصی منفجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترس زیادی در سطح امنیتی اسرائیل وجود دارد که چنین تهاجماتی منجر به خطرناک شدن اوضاع شود که ممکن است نبردی بزرگ‌تر از سیف‌القدس به راه بیفتد. 

عبده معتقد است که شرایط بین‌المللی برای اشغالگران در صورت رویارویی با مردم فلسطین مناسب نیست. با اشاره به اینکه اخیراً اشغالگران تصمیمات زیادی را علیه افراط‌گرایان صادر کرده‌اند تا قبل از ماه رمضان از تشدید تنش توسط آنها جلوگیری شود، این امر باعث می‌شود که موضع اشغالگران تضعیف شود.

وی گفت: درخواست‌های زیادی در داخل رژیم اشغالگر به گوش می‌رسد که خواستار مهار شهرک‌نشینان افراطی برای جلوگیری از تنش بزرگ با فلسطینی‌ها هستند و معتقدند این موضوع ممکن است منجر به بروز اختلافات داخلی اسرائیل شود.

عاموس هرئیل، خبرنگار و تحلیلگر نظامی روزنامه عبری هاآرتص گفت: با نزدیک شدن به ماه رمضان و عید فصح یهودیان، شهر بیت‌المقدس ممکن است شاهد تنش‌های بیشتری باشد.

وی از گروه‌های موسوم به الهیکل خواست تا پنجشنبه آینده به بهانه بزرگداشت اولین عید یهودیان در سال 2022، با نام «پوریم»، به مسجد الاقصی یورش ببرند.

از سوی دیگر فادی الهدمی، وزیر امور بیت‌المقدس نسبت به تشدید پروژه‌های شهرک ‌سازی و یهودی‌سازی اسرائیل در قدس شرقی اشغالی هشدار داد.

انتهای پیام
captcha