تصمیم رژیم صهیونیستی برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی
کد خبر: 4045490
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

تصمیم رژیم صهیونیستی برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

صدور مجوز ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی در ماه رمضان از سوی رژیم صهیونیستی مورد اعتراض شدید نیروهای ملی و اسلامی در کرانه باختری و همچنین اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است به شهرک‌نشینان افراطی اجازه دهد تا در ماه رمضان نیز وارد مسجدالاقصی شوند.

نیروهای ملی و اسلامی در کرانه باختری، این «تصمیم تحریک‌آمیز» رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و اتحادیه اروپا نیز نسبت به «افزایش تنش» هشدار داد.

روز دوشنبه اتحادیه اروپا خواستار حمایت از فلسطینی‌ها شد و تأکید کرد: افزایش خشونت توسط شهرک‌نشینان صهیونیست‌ در کرانه باختری عامل ایجاد تنش‌ها است.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نماینده خود در فلسطین منتشر شد، تصریح کرد: افزایش خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست تنها عامل افزایش تنش‌ها است.

در این بیانیه تأکید شده است: فلسطینی‌ها باید طبق تعهدات رژیم صهیونیستی و تحت قوانین بین‌المللی محافظت شوند. اکنون باید قبل از ماه رمضان که مصادف با عید پاک مسیحیان و یهودیان در ماه آوریل است، از خشونت بیشتر جلوگیری کرد.

نیروهای ملی و اسلامی در کرانه باختری، به نوبه خود، تصمیم تحریک‌آمیز رژیم صهیونیست مبنی بر اجازه شهرک‌نشینان برای یورش به مسجدالاقصی در ماه رمضان را محکوم کردند.

در بیانیه این گروه‌ها تصریح شده است: تصمیم رژیم صهیونیستی پیامدی جز تحریک مردم فلسطین در ایام ماه مبارک رمضان و افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها نخواهد داشت.

این گروه‌ها از همه مردم فلسطین به ویژه مردم بیت‌المقدس و انبوه نمازگزاران در مسجدالاقصی خواستند در مقابل نقشه‌های اشغالگران هوشیار بوده و در مقابله با آن متحد باشند.

 روز شنبه، شبکه صهیونیستی کان گزارش داد: تل‌آویو تصمیم گرفته است اجازه دهد شهرک‌نشینان صهیونیست در ماه رمضان نیز مانند شرایط کنونی وارد مسجدالاقصی شوند.

با وجود مخالفت اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس، پلیس رژیم صهیونیستی در سال 2003 اجازه ورود شهرک‌نشینان را به مسجدالاقصی صادر کرد.

ماه رمضان سال گذشته، هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی منجر به افزایش تنش‌ها و درگیری‌های خشونت‌آمیز بین فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست بود.

انتهای پیام
captcha