توهمات آمریکایی‌ها در لبنان را خنثی می‌کنیم
کد خبر: 4042968
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

توهمات آمریکایی‌ها در لبنان را خنثی می‌کنیم

سید هاشم صفی‌الدین با خطیر خواندن پیامدهای جنگ اوکراین برای لبنان بر خنثی کردن توهمات آمریکایی‌ها در انتخابات پیش روی مجلس در لبنان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان امروز در سخنانی تأکید کرد: درگیری موجود بین روسیه و اوکراین حادثه بسیاری بزرگی است و همان‌طور که مقامات اروپایی می‌گویند پیامدهای اقتصادی بسیار جدی و فاجعه‌باری به ویژه برای فقرا در کشورهای ضعیف خواهد داشت؛ امری که می‌تواند منجر به قحطی شود.

صفی‌الدین در سخنرانی خود در مراسم جشن روز معلم در شهر صور بیان کرد: لبنان به شدت نگران پیامدهای اقتصادی ناشی از ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین است؛ چرا که کشور از نظر اقتصادی ضعیف است و اساساً از یک بحران بزرگ رنج می‌برد و 90 درصد نیازهای اساسی لبنان از خارج تأمین می‌شود.

وی افزود: این امر ضرورت اعلام وضعیت اضطراری برای تأمین غذا، دارو و انرژی را برای لبنانی‌ها، به‌ویژه دولت و سیاستمداران، بدون توجه به اختلافات و مواضع انتخاباتی، نشان می‌دهد.

به گفته رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان این موضوع در حال حاضر مهم‌تر از انتخابات پارلمانی پیش رو است.

سید هاشم صفی‌الدین در پایان تأکید کرد: حزب‌الله از طریق انتخابات پارلمانی تلاش می‌کند تا پیامی روشن را به همه‌کسانی که به مقاومت حمله می‌کنند، ارسال کند. ما آن‌ها را ناامید کرده و توهمات آمریکایی در انتخابات را خنثی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha