تاکید شیخ صفی‌الدین بر اهمیت روابط اقتصادی ایران و لبنان
کد خبر: 4045241
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

تاکید شیخ صفی‌الدین بر اهمیت روابط اقتصادی ایران و لبنان

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تصریح کرد: کسانی که به دلیل هراس از آمریکا پیشنهاد ایران برای تامین برق لبنان را رد می‌کنند، باید بدانند که در شرایط تغییر معادلات جهانی و منطقه‌ای طرف‌ ضعیف جایی ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم جشن امضای رونمایی از رمان «قالها محمود» در تجلیل از محمود توفیق دیب، شهید مجاهد حزب الله در میس الجبل تاکید کرد که مردم لبنان در انتخابات پیش روی این کشور ثابت خواهند کرد که گزینه همیشگی آنها مقاومت و دفاع از آن است.

وی گفت: درست است که آمریکا فشار می‌آورد؛ اما درست‌تر این است که بگویید کسی که درها را به روی آمریکا گشوده برخی از همین نیروهای داخلی مرتبط با آمریکا هستند که همان اندیشه‌ها و اهداف آمریکا را دنبال می‌کنند و بیش‌تر از اینکه بخواهند از مردم خود بترسند از آمریکا هراس دارند.

شیخ صفی الدین تصریح کرد: وقتی پیشنهاد ایران برای تامین برق لبنان با امکانات عالی مطرح می‌شود، بدون اینکه ایران در ازای این پیشنهاد چیزی در سیاست طلب کند؛ برخی از مقامات این پیشنهاد را بر خلاف منفعت کشور و مردم رد می‌کنند و می‌خواهند در سایه تاریکی، شکست، ضعف و ذلت باقی بمانند، این بدان معناست که عده‌ای در لبنان از آمریکا می‌ترسند و بر این اساس، هر کسی که پیشنهاد ایران برای تامین برق و کمک به تامین مواد غذایی را رد کند، مسئول اصلی و مستقیم همه چیزهایی است که امروز بر سر لبنانی‌ها می‌آید.

او تاکید کرد: جهان امروز، واقعیت‌ها و منطقه تغییر کرده است، معادلات در جهان در حال تغییر است و لبنان به ناچار تحت تاثیر هر اتفاقی که در جهان می‌گذرد، خواهد بود و همچنین تحت تأثیر همه آنچه در منطقه رخ داده است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: به همین دلیل ما مطمئن بودیم و خواهیم ماند که کسی که آینده لبنان را در بستر تحولات جهانی، بین‌المللی و منطقه‌ای رقم می‌زند، طرف قوی و نه ضعیف است. ضعیفان نه در یک معادله منطقه‌ای و نه در یک معادله بین المللی جایی ندارند و در آینده نیز جایی نخواهند داشت.

شیخ صفی‌الدین تاکید کرد: کسانی که هنوز از دستورات بیگانه اطاعت می‌کنند، باید بدانند که بیگانه‌ای که به او وابسته‌اند، زمانی خواهد رسید که به آنها می‌گوید که هرگز قادر به انجام کاری نیست.

انتهای پیام
captcha