«سنجرخان»؛ معرف آداب و فرهنگ مردم کردستان
کد خبر: 4043147
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

«سنجرخان»؛ معرف آداب و فرهنگ مردم کردستان

استاندار کردستان گفت: تولید سریال سنجرخان و پخش آن از رسانه ملی می‌تواند بُعد تازه‌ای از غنای فرهنگی مردم کردستان را به نمایش بگذارد و بیش از گذشته وطن‌دوستی و ایثار مردم این دیار را نمایان کند.

بازدید استاندار از تولید سریال سنجرخان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، امروز، 24 اسفندماه در بازدید از مراحل تولید سریال سنجرخان در تهران اظهار کرد: تولید سریال سنجرخان و پخش آن از رسانه ملی می‌تواند بُعد تازه‌ای از غنای فرهنگی مردم کردستان را به نمایش بگذارد و بیش از گذشته وطن دوستی و ایثار مردم این دیار را نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه کردستان در طول تاریخ پرافتخار خود شخصیت های بزرگ و کم نظیری پرورش داده است، افزود: یکی از این شخصیت‌های بزرگ که در تاریخ معاصر ایران علیه ظلم و استعمار شوریده، سنجرخان وزیری بود که متأسفانه چندان برای مردم کشورمان شناخته شده نیست.

استاندار کردستان ساخت سریال سنجرخان را حرکتی فرهنگی و در راستای همبستگی و همگرایی ملی ذکر کرد و افزود: سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۸۸ زمینه‌ساز اتفاقات فرهنگی بزرگی برای کردستان بود و وجه فرهنگی کردستان‌ را برجسته و تقویت کرد.

وی با بیان اینکه مردم کردستان از آغاز انقلاب پا در رکاب نظام و حافظ تمامیت ارضی و مرزهای کشور بوده‌اند، بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و متولیان رسانه ملی باید بیش از گذشته به معرفی کردستان و ذخایر فرهنگی آن اهتمام داشته باشند.

در جریان این بازدید تهیه کننده و کارگردان سریال سنجرخان وزیری گزارش کاملی از روند ساخت و تولید این اثر فاخر را اعلام کردند.

حسین جلالی، تهیه‌کننده سریال سنجرخان در این خصوص اظهار کرد: سریال سنجر خان در ۲۶ قسمت و به گارگردانی محمدحسین لطیفی در شهرک سینمایی دفاع مقدس تهران مراحل پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد.

وی با اشاره به انجام ۹۰ درصد از تصویربرداری این اثر، ذکر کرد: کار تولید این اثر به مراحل پایانی رسیده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده از شبکه‌های سراسری پخش می شود.

گفتنی است؛ سریال سنجرخان به نقش کُردها در مبارزه با نیروهای بیگانه می پردازد و بیشتر عوامل و بازیگران آن از مناطق کُردنشین کشور انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha