پیام عیدانه «عباس سلیمی» به جامعه قرآنی + فیلم
کد خبر: 4043453
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱

پیام عیدانه «عباس سلیمی» به جامعه قرآنی + فیلم

پیشکسوت قرآنی کشورمان در پیامی فرارسیدن سال نو را تبریک گفت و فصل بهار را معلم بسیار بزرگی دانست که درس‌های گوناگونی به بشر می‌دهد.

عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی کشور

به گزارش ایکنا، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان، در پیامی ویدئویی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت، به درس‌هایی اشاره کرد که می‌توان از این اتفاق گرفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سلام و درود فراوان بر شما مردم ارجمند ایران اسلامی و اعضای سرافراز جامعه محترم قرآنی،

دگر بار پیک بهار از راه رسید، سال نو شد، زمین نفس تازه کرد، برگ‌ها رنگ یافتند و گل‌ها خندان شدند.

این رویش دوباره طبیعت جلوه‌ای از قدرت و عظمت خداوند بزرگ است که در کتاب هستی، قرآن کریم، این‌گونه آمده است: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا»؛ ای مردم، بدانید و آگاه باشید که خداوند زمین را پس از مردن آن دوباره زنده می‌گرداند. در ادامه، این آیه شریفه همه انسان‌ها را به تفکر و تعقل و اندیشه در این تحول بزرگ طبیعی فراخوانده است.

شیخ اجل، سعدی علیه الرحمه با الهام از قرآن کریم چه زیبا فرموده‌اند: آفرینش همه تنبیه خداوند دل است / دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار/ کوه و دریا و درختان همه در تسبیح‌اند / نه همه مستمعی فهم کند این اسرار

فصل بهار معلم بسیار بزرگی است و درس‌های گوناگونی به افراد بشر می‌دهد؛ درس زندگی، درس حیات مجدد، درس رویش،‌ درس سرسبزی و طراوت و نشاط و شادابی، درس تعقل و تفکر در آثار الهی و مهم‌تر از همه درس اندیشیدن به رستاخیز و روز قیامت و ملاقات با خداوند بزرگ و خالق جهان هستی. خوشا به حال کسانی که از این معلم بزرگ طبیعت درس بیاموزند.

با نهایت افتخار حلول سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت را به محضر مبارک همه شما عزیزان به ویژه اعضای سرافراز جامعه قرآنی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و با آرزوی ظهور پرسرور منجی بزرگ جهان بشریت، حضرت ولیعصر(عج)، در سال جدید به حول و قوه الهی عزت و نصرت اسلام و مسلمین، عظمت و پیروزی و شادکامی ملت بزرگ ایران اسلامی و توفیق جامعه قرآنی را در انجام وظایف محول‌شده و خدمت صادقانه به محضر مقدس حضرت قرآن از درگاه خداوند بهارآفرین مسئلت ‌دارم.

و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.»

انتهای پیام
captcha