بستن فرودگاه صنعا به معنای اعدام صدها هزار بیمار یمنی است
کد خبر: 4043673
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
وزیر بهداشت یمن:

بستن فرودگاه صنعا به معنای اعدام صدها هزار بیمار یمنی است

طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن، بستن فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف متجاوز را در حکم اعدام صدها هزار بیمار یمنی توصیف کرد که به درمان در خارج از کشور با داروهای وارداتی نیاز دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، وزیر بهداشت یمن با بیان این مطلب تصریح کرد: در طول هفت سال تجاوز و محاصره از سوی آمریکا و عربستان، تعداد مبتلایان به دیابت در یمن به حدود یک میلیون نفر افزایش یافته است.

المتوکل در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه انجمن دیابت یمن گفت: بمباران شدید شهرها و مشکلات موجود در زمینه تأمین مواد غذایی که خود ناشی از محاصره و جنگ اقتصادی است، باعث افزایش نگران کننده تعداد بیماران دیابتی شده است.

وی افزود: در سایه اقدامات ائتلاف متجاوز واردات انسولین و محلول‌های قندی که نیازمند شرایط حمل‌ونقل سریع و خنک است، تنها از طریق بندر ناامن عدن امکان‌پذیر است، حال آنکه این بندر کاملاً از مراکز جمعیتی یمن دور است.

وزیر بهداشت یمن در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بسته شدن فرودگاه صنعا مانند صدور حکم اعدام برای صدها هزار بیمار است که به درمان در خارج از کشور با داروهای وارداتی نیاز دارند.

المتوکل با اشاره به اینکه تشدید بحران سوخت و تداوم توقیف کشتی‌های سوخت‌رسان از جانب ائتلاف متجاوز، حوزه سلامت را به آستانه تعطیلی کشیده است، تأکید کرد: دزدی ائتلاف متجاوز از کشتی‌ها جان صدها نفر را تهدید می‌کند، چرا که ده‌ها بیمارستان در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز سوخت را به یک ابزار چانه‌زنی نظامی تبدیل کرده است، از سازمان ملل متحد خواست تا به وظیفه خود عمل کند و ائتلاف متجاوز را وادار سازد تا قوانین بین‌المللی در زمینه مصونیت حوزه بهداشت از حملات نظامی را رعایت کند.

متوکل، عملکرد کادر پزشکی در طول سال‌های تجاوز را ستود و گفت: ادامه کار کادر پزشکی در پرتو تجاوز، محاصره و قطع سوخت و حقوق، مبنای پایداری و پیروزی ملت ما در این جنگ است.

انتهای پیام
captcha