از ابتلای دوهزار کادردرمانی به کرونا در ایتالیا تا کمبود امکانات پزشکی در آمریکا
کد خبر: 3886634
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
نوآمدهای جهانی ویروس مرگبار قرن/

از ابتلای دوهزار کادردرمانی به کرونا در ایتالیا تا کمبود امکانات پزشکی در آمریکا

کمبود امکانات پزشکی در آمریکا، تأکید واشنگتن بر ادامه یافتن سیاست فشار حداکثری بر ایران، تعطیلی مرکز آزمایش و ساخت موشک ناسا به دلیل شیوع کرونا و ابتلای دوهزار پزشک ایتالیایی به کرونا تازه‌ترین اخبار کرونایی در طول 24 ساعت گذشته در جهان است.

از ابتلای دوهزار کادردرمانی به کرونا در ایتالیا تا کمبود امکانات پزشکی در آمریکابه گزارش ایکنا، مقامات درمانی ایتالیا خبر دادند که دست کم 2 هزار پزشک در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مقامات این کشور از تمامی پزشکان بازنشسته درخواست کردند تا برای مقابله با ویروس کرونا به خدمت بازگردند.

دولت ایتالیا با بیان اینکه ۴۲۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند،  اعلام کرد شمار کل میزان مرگ و میر در این کشور بر اثر این ویروس به ۳۴۰۵ نفر رسیده است.

گلایه فرمانداران ایالت‌های آمریکا بابت کمبود تجهیزات برای مبارزه با کرونا

فرمانداران ایالت‌های آمریکا امروز خواستار ارسال کمک‌های بیشتر از جمله تجهیزات و کالاهای پزشکی از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور به ایالت‌ها شدند

پایگاه هیل نوشته  با آنکه دولت ترامپ با لحنی مفتخرانه مدعی شده میلیون‌ها کیت تشخیص ویروس کرونا را به آزمایشگاه‌های سراسر آمریکا ارسال کرده فرمانداران در یک کنفرانس تلفنی زنده با رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند مواد شیمیایی کافی را برای پردازش نتایج آزمایش‌هایشان ندارند.

فرمانداران ایالت‌های آمریکا همچنین گفته‌اند بیمارستان‌ها در این ایالت‌ها هنوز ماسک، لباس‌های مخصوص یا دستکش کافی برای کارکنانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری هستند، ندارند.

آماده‌سازی ۴۵۰ مرکز برای شناسایی موارد کرونا ویروس توسط حشد الشعبی

ظافر فاضل، سخنگوی اداره پزشکی حشدالشعبی با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که این اداره مردمی، اقدامات متعددی را به منظور مقابله با ویروس کرونا، پس از ثبت نخستین مورد در عراق آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود، به دلیل اقدامات پیشگیرانه در میان حشدالشعبی هیچ شخصی تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

سخنگوی اداره پزشکی حشدالشعبی همچنین تصریح کرد که این اداره برنامه کاملی برای پوشش تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی در بغداد و استان‌های دیگر در اختیار دارد و تاکنون ۴۵۰ مرکز برای شناسایی این بیماری از جمله در فرودگاه بغداد دایر کرده است.

کرونا به کشور نیجر هم رسید

محمد ایسوفو، رئیس جمهور نیجر اعلام کرد که نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

رئیس جمهور نیجر از تمام شهروندان این کشور خواست آرامش خود را حفظ کرده و به تمام اقدامات اعلام شده برای ممانعت از گسترش ویروس کرونا پایبند باشند.

هشدار درباره شیوع گسترده کرونا در آمریکا و تبدیل شدنش به «ایتالیای ثانی»

یک روزنامه آمریکایی روز جمعه به نقل از مقامات این کشور از رشد ویروس کرونای جدیدی در ایالات متحده و رشد سریع آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از آن خبر داد.

به نوشته روزنامه «یواس ای تودی» در حالی که آمار مرگ و میر در ایتالیا ناشی از ویروس کرونا به حد بسیار بالایی رسیده، مقامات بخش بهداشتی آمریکا نیز هشدار داده‌اند که ویروس کووید -19 حتی برای جوانان نیز خطرناک است.

شمار مبتلایان به کرونا برای دومین روز در چین صفر شد

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا برای دومین روز مستمر در این کشور صفر بود و هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

مقامات بهداشتی چین روز جمعه اعلام کردند با این وصف در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ فرد که در خارج از چین به این کشور سفر کرده‌اند آزمایش ابتلای آنها به کرونا مثبت بوده است.

تلاش فرانسه برای رفع بحران ماسک و رایزنی با دیگر کشورها

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه ضمن تایید رایزنی‌های پاریس با دیگر کشورها برای خریدن ماسک و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا از تلاش برای بازگرداندن ۱۳۰ هزار فرانسوی به کشور خبر داد.

طبق گزارش‌ها، فرانسه روز پنجشنبه (دیروز) یک میلیون عدد ماسک از چین دریافت کرده است.

وزیر خارجه فرانسه در این باره گفت: «واقعیت این است که بسیاری از این تجهیزات همان‌هایی است که ما برایشان (قبلا) فرستاده بودیم».

وی البته تأیید کرد که فرانسه در حال رایزنی با چندین کشور از قبیل چین برای خرید ماسک و دیگر تجهیزات است.

تأکید واشنگتن بر ادامه یافتن سیاست فشار حداکثری بر ایران

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه از تداوم فشارهای کشورش بر ایران خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در نشست خبری مدعی شد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانع ارسال کمک به این کشور در زمینه پزشکی نیست.

برایان هوک در ادامه مدعی ارسال پیامی از مجاری دیپلماتیک به ایران جهت کمک رسانی در مقابله با ویرس کرونا شد و افزود که ایران به سرعت با کمک آمریکا مخالفت کرد.

مرکز آزمایش و ساخت موشک ناسا به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد

سازمان ملی فضانوردی آمریکا (ناسا) اعلام کرد: ۲ مرکز آزمایش و ساخت موشک این سازمان در نیو اورلئان با مبتلا شدن یکی از مهندسان آن به ویروس کرونا و ترس از شیوع این ویروس کشنده تعطیل شد.

ناسا اعلام کرد این تعطیلی اجباری ضربه‌ای به برنامه این سازمان برای سفر به ماه در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

عربستان سفرهای زمینی و هوایی را تعلیق کرد

عربستان امروز(جمعه) اعلام کرد، حمل و نقل‌های زمینی و هوایی از فردا (شنبه) به مدت دو هفته به حالت تعلیق در می‌آید.

یک منبع مسئول در وزارت کشور عربستان گزارش کرد، همه پروازهای داخلی و فعالیت اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارها به استثنای قطارهای باربری از ساعت شش صبح فردا شنبه به مدت ۱۴ روز متوقف می‌شود.

این منبع افزد: پروازهای حامل اقلام ضروری و بشر دوستانه و نیز هواپیماهای حامل مواد و تجهیزات پزشکی از این تصمیم مستثنی هستند. بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری باید مجوزهای لازم برای پروازها را با هماهنگی وزارتخانه‌های کشور و بهداشت صادر کند.

مقام یمنی از تلاش ریاض برای ورود کرونا به یمن خبر داد

«حسین مقبولی» معاون نخست وزیر در امور خدماتی و توسعه یمن گفت: عربستان سعودی، حدود چهار هزار نفر به مرزهای یمن اعزام کرده که باعث ازدحام زیادی در گذرگاه‌های زمینی یمن شده است. این در حالی است که یمن، با کمبود تجهیزات پزشکی و کادر درمانی روبروست.

وی کشورهای حاضر در ائتلاف متجاوز سعودی به ویژه عربستان را مسئول وارد کردن ویروس کرونا به یمن عنوان و تأکید کرد که مزدوران وابسته به این کشور، مسئول انتقال این ویروس هستند.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن نیز به مشکلات موجود درباره ارائه خدمات بهداشتی در گذرگاه‌های مرزی این کشور اشاره کرد.

ورود به عتبات دینی در عراق ممنوع شد

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق از ممنوعیت ورود زائران به عتبات دینی در عراق خبرداد.

عبدالمهدی با صدور بیانیه‌ای از اجرای قانون منع آمدو شد در بغداد و تعدادی از استان‌های عراق و مشارکت نیروهای امنیتی در اجرای این قانون خبرداد.
 
وی همچنین تصریح کرد: کسانی که این قانون را رعایت نکنند جریمه مالی خواهند شد و وسایل نقلیه آنها متوقف می‌شود.

عبدالمهدی با تأکید بر ممنوعیت ورود زوار به شهرها و عتبات مقدس این اقدام را مخالف قوانین بهداشتی ستاد بحران توصیف کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین «احمد الصافی» نماینده مرجعیت عالی عراق آیت الله سید «علی سیستانی» تأکید کرد که کار و تلاش گروه‌های پزشکی و درمانی علیه ویروس کرونا همتراز وظیفه دفاع سربازان و مبارزان از میهن است. 

عدم برگزاری نماز جمعه سهم مسلمانان هند در کنترل کرونا

رهبران مسلمان هند با توجه به گسترش ویروس کرونا در این کشور اعلام کردند که نماز جمعه تا پایان ماه جاری برگزار نخواهد شد.

همچنین جماعت اهل حدیث در کشمیر در این باره تصمیم گرفت برگزاری نماز جماعت در این منطقه را تا پایان ماه به تعویق بیاندازد.

رهبران اسلامی در شهرهای لاکنو و مومبای نیز اقدامات مشابه در این زمینه انجام داده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha