ناکامی فیس‌بوک در جلوگیری از انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 4044530
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

ناکامی فیس‌بوک در جلوگیری از انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه مسلمانان روهینگیا

گزارش جدید گروه حقوق بشری«گلوبال ویتنس» انگلیس نشان می‌دهد که فیس‌بوک در جلوگیری از انتشار محتواهای خشونت‌آمیز علیه اقلیت مسلمان روهینگیا موفق نبوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از News Max، گزارش جدید گروه حقوق بشری«گلوبال ویتنس» (Global Witness)نشان می‌دهد که فیس‌بوک سال‌ها پس از اینکه مشخص شده دعوت به خشونت نقش تعیین‌کننده‌ای در نسل‌کشی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا داشته، نتوانسته این محتواهای خشونت‌آمیز را شناسایی و متوقف کند.

این گزارش که در خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده، نشان می‌دهد که گروه حقوق بشری «گلوبال ویتنس» هشت آگهی تجاری را که شامل سخنان نفرت انگیز علیه مسلمانان روهینگیا بوده، برای تأیید به فیس‌بوک ارسال کرده است؛ هر هشت آگهی توسط فیس بوک تأیید شده و این شبکه اجتماعی نتوانسته سخنان نفرت‌انگیز و فراخوان‌های خشونت‌آمیز را در پلتفرم خود تشخیص دهد.

کارشناسان می‌گویند علیرغم وعده‌های فیس‌بوک برای جلوگیری از انتشار محتوای نفرت‌انگیز، این پلتفرم هنوز حتی در ساده‌ترین آزمایش‌ها هم شکست می‌خورد و تضمین‌های فیس‌بوک شامل آگهی‌‌های تجاری نیست.

ارتش میانمار در سال 2017 عملیات پاکسازی را در ایالت راخین در غرب میانمار انجام داد. بیش از 700 هزار از اقلیت روهینگیا به بنگلادش گریختند. نیروهای امنیتی میانمار متهم به، کشتار، تجاوز و آتش زدن هزاران خانه این اقلیت مسلمان شدند.

در 1 فوریه سال گذشته، ارتش میانمار در کودتایی کنترل این کشور را به دست گرفت و مقامات دولتی منتخب دموکراتیک را به زندان انداخت. آوارگان روهینگیا این اقدام نظامیان را محکوم کرده و گفته‌اند که این امر باعث ترس بیشتر آنها از بازگشت به میانمار می‌شود.

انتهای پیام
captcha