برگزاری یادبود استاد قرآن عراقی با حضور ملیت‌ها در لندن + عکس
کد خبر: 4044825
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

برگزاری یادبود استاد قرآن عراقی با حضور ملیت‌ها در لندن + عکس

مجلس یادبود علی رمضان الاوسی خادم و استاد فقید قرآن با حضور صدها نفر از ملیت‌های مختلف از جمله علما، شخصیت‌های دینی و شاگردان این قرآن‌پژوه عراقی در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

برگزاری یادبود استاد قرآن عراقی با حضور ملیت‌ها در لندن + عکسبه گزارش ایکنا؛ در این مراسم که در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد، علاوه بر تلاوت قرآن توسط چندین قاری، چند سخنران نیز به زبان‌های انگلیسی و عربی در اوصاف و خدمات علمی و آموزشی علی الاوسی سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هاشم موسوی نماینده ولی فقیه در انگلیس در این مراسم در سخنانی با قدردانی از مهمانان حاضر در این مراسم که در غم کارکنان مرکز اسلامی انگلیس شریک شدند، گفت: دکتر علی الاوسی برای ما  فقط یک همکار نبود؛ بلکه اخلاق و علم قرآنی ایشان برای ما درس و سرمایه ارزشمندی بود و قطعا خدمات و اخلاص ایشان در خدمت به قرآن از جانب خدای متعال نادیده گرفته نخواهد شد.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس افزود: مرحوم دکتر علی الاوسی در بیش از دو دهه خدمات قرآنی در مرکز اسلامی انگلیس، شاگردان زیادی در عرصه علوم دینی و قرآنی تربیت و مجاهدت‌های ایشان در راه قرآن وی را به چهره‌ای ماندگار در میان دوستداران و شاگردانش تبدیل کرد.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد الانصاری در سخنانی به زبان عربی گفت: برای کسی که در راه خدا مهاجرت کند و به هر شکلی که جان خود را از دست دهد ثواب شهادت نوشته می‌شود و دکتر علی الأوسی شخصیتی بود که این صفات و ویژگی‌ها را داشت.

شیخ رشاد الانصاری افزود: دکتر علی الاوسی در خانواده خادم اهل بیت علیهم السلام به دنیا آمد و پدرش ملا احمد اولین کسی بود که برای نماز جماعت صبح در مسجد حاضر می‌شد و سپس به محل کارش می‌رفت و برای نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا کار را تعطیل می‌کرد و به مسجد می‌رفت و در برنامه‌های قرآن مستمر شرکت می‌کرد که این ویژگی‌ها از او یک شخصیت معنوی ساخت و باعث تربیت فرزندی همچون دکتر علی الاوسی با قلبی سرشار از عشق به قرآن شد.

گفتنی است، علی رمضان الاوسی، استاد دانشگاه جهانی علوم اسلامی لندن و قرآن‌پژوه عراقی مقیم انگلیس بود که ۱۶ اسفند پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در لندن دعوت حق را لبیک گفت.

الاوسی همواره پرچم تقریب بین مذاهب اسلامی را برافراشته و چندین‌بار دبیری کنفرانس‌های تقریب بین شیعه و سنی به وی واگذار شده بود.

کتاب «الطباطبائي و منهجه في تفسيره الميزان: روش علامه طباطبایی در تفسیر المیزان» از تألیفات مهم علی رمضان الاوسی است که توسط سیدحسین میرجلیلی به فارسی برگردانده شده است.

گزارش: زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha