عقب‌نشینی عربستان از تصمیم ممنوعیت پخش زنده نماز
کد خبر: 4044887
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

عقب‌نشینی عربستان از تصمیم ممنوعیت پخش زنده نماز

پس از اعلام ممنوعیت فیلمبرداری و پخش زنده نماز جماعت در ماه رمضان در عربستان سعودی که در فضای مجازی جنجال آفرید، مقامات این کشور اعلام کردند پخش زنده نماز از حرمین شریفین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست آی، وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی روز گذشته با اعلام دستورالعمل‌هایی اعلام کرد نباید نماز در هیچ‌یک از رسانه‌های این کشور پخش شود.

این وزارتخانه استفاده از دوربین در مساجد را برای فیلمبرداری از امامان جماعت و نمازگزاران در هنگام نماز و پخش زنده نماز از طریق انواع رسانه‌ها را ممنوع کرده بود.

اما این تصمیم با انتقادهای شدید مردم این کشور روبرو شد به طوری که مقامات عربستان امروز اعلام کردند که پخش برنامه‌های نماز در مکه و مدینه ادامه خواهد یافت.

نمازگزاران اهل سنت در  غروب ماه مبارک رمضان در مسجد الحرام نماز تراویح را به جای می‌آورند. پس از اعلام ممنوعیت فیلمبرداری نماز جماعت که در فضای مجازی جنجال آفرید، مقامات این کشور اعلام کردند که به پخش مستقیم مراسم نماز از دو مسجد مقدس در مکه و مدینه ادامه خواهند داد.

در طول ماه رمضان، بسیاری از مسلمانان سراسر جهان عادت دارند که تصاویر زنده طواف و عبادت از مسجدالحرام در مکه را تماشا کنند.

همچنین در طول این ماه تماشای برنامه‌های زنده از مسجد النبی (مسجد النبی)، دومین مکان مقدس اسلام، در شهر مدینه در غرب عربستان رایج است.

بیانیه جدید اشاره خاصی به مکه یا مدینه نکرده است و تردیدهایی در مورد اینکه آیا آنها شامل این حکم خواهند شد یا خیر ایجاد کرد. با این حال نشریه رسمی خبری حرمین شریفین  روز پنجشنبه اعلام کرد که  پوشش زنده مراسم عبادی به صورت 24 ساعته ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha